torsdag 26 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Idag smet jag ut ur buren igen. Jag hann med en snabbis inne på personalutrymmet också innan jag blev infångad. Den här gången av en av de snälla tjejerna på katthemmet. Hon brukar ofta hjälpa oss katter genom att sälja loppissaker bland annat.

Jag mår bättre i magen idag. Jag ska nog få fortsätta äta specialfoder ett tag, så magen hinner lugna sig ordentligt.

Vår hälsoansvariga har fått permis till i morgon förmiddag. Hon får starka mediciner. Idag blev hon bjuden på  fika av blogghjälpen och några till ur styrelsen för hon fyller år. HURRRRRAAAA för henne!

10 kommentarer:

  1. Vilken fin bild på er, jag kommer ihåg den snälla tjejen från när jag bodde hos er och jag jamar instämmande med att hon är en riktig snällis.
    Skönt att magen är bättre idag.
    Jamarstort grattis till er hälsoansvariga!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, hon är både snäll och duktig. En av våra klippor!

      Radera
  2. "smet ut ur buren"? Du menar väl "lyckades jag på egen tass genomföra viktiga kontroller i salen och personalutrymmet?" Men så skönt att magen är bättre, att vara dålig i magen sätter ju ner arbetsförmågan litet.
    Instämmer med hurrjam för hälsoansvariga, hoppas hon är helt frisk snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, åhhh, nu har blogghjälpen skrivit fel igen!

      Radera
  3. Jamar som Gustav , Vad då "smet ut ur buren"? Du menar väl "lyckades jag på egen tass genomföra viktiga kontroller i salen och personalutrymmet?"
    Skönt att din mage är bättre och att den Hälsoansvariga har fått permision :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, både hälsoansvariga och jag mår bättre idag.

      Radera
  4. Skönt att ni mår lite bättre både du och hälsoansvariga. Bra att du kontrollerar att allt är som det ska! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är helt nödvändigt att kontrollera ALLT här.

      Radera
  5. Personalutrymmet låter ju jamarspinnande. Tänk vad du måste ha mycket att nosa runt på där borta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det finns mycket att kontrollera i personalutrymmet ska du veta!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...