onsdag 25 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Eftersom vår snälla hälsoansvariga måste stanna kvar på sjukhuset ännu ett dygn, har jag beslutat vara solidarisk med henne.

Jag är nämligen lite orolig i magen igen. På bilden kan ni se när jag äter specialfoder. Som ni säkert noterar skiljer sig ättekniken helt mot vanlig mat när man äter specialfoder. Man måste äta på ett helt annat sätt.

I morgon hoppas jag att både snälla hälsoansvariga och jag mår bra igen!

16 kommentarer:

  1. Vi hoppas att ni båda blir bättre fort. Tröstbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, det är inget kul alls att inte må bra.

      Radera
  2. Ja jisses vilken skillnad i ätteknik det är när man äter specialmat :)

    Håller tassarna i kors att både du och den Hälsoansvariga snart mår bättre !!
    *kurr* *kurr*

    SvaraRadera
  3. Men så trist för er båda! Jag kan gissa att det där specialfodret inte alls är lika läckert som den vanliga maten? Du får väl äta så att du undviker lukten i möjligaste mån?
    Håller tassarna för att allt vänder i morgon för er båda två!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, äsch, den är helt OK, men annorlunda.

      Radera
  4. Fint att du är solidarisk med henne och att din lilla mage OCH hälsoansvarig snart mår bättre! Man ser ju jamartydligt den speciella teknik som krävs för att äta specialfoder! Du bemästrar den till fullo!
    Nosbuffs till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jo, man har ju tränat lite...

      Radera
  5. Vi håller tassarna hårt för att ni båda skall må bättre snart!
    Snygg illustration på ät-tekniken!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, tack! Jag är själv nöjd med illustrationen.

      Radera
  6. Du har lite magproblem då och då, lilla kisse. Så synd! Du verkar ha en väldigt känslig mage. Kan det vara något allergiskt? Jag undrar, eftersom en stor katt jag hade för många år sedan nästan alltid var dålig i magen. Veterinären kom till slut underfund med att han led av foderallergi. Tålde inte kött överhuvud taget. Han blev satt på Specific som är baserat på fisk och mådde sen bra i magen.
    Hoppas du snart blir bra av specialfodret! Hoppas också att hälsoansvarig har börjat må bra igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jam ibland blir det lite tokigt i magen. Blogghjälpen har sagt att jag ska äta spcialfoder lite längre tid nu så får vi hoppas det rättar till sig i magen en gång för alla.

      Radera
  7. Jam vet precis hur du menar. Det krävs en speciell teknik när man äter ett speciellt foder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det är ju så annorlunda det kan vara att äta specialfoder.

      Radera
  8. Hoppas att er hälsoansvariga snart får komma hem från sjukhuset. Tråkigt med dina magproblem, men förhoppningsvis ska specialmaten hjälpa. Det syns tydligt på bilden att du närmar dig matskålen på ett helt annat sätt än när du käkar vanlig mat!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, ni är observanta! Det är helt nödvändigt att använda den nya tekniken när man käkar specialfoder.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...