fredag 13 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Jag är alldeles slut! Det har varit en av de jobbigaste dagarna som bloggkatt.

Vi har fått flera ton kattsand från en leverantör. Ni förstår säkert att det sätter en bloggkatt på prov.

Jag har först fått planera var vi ska ha sanden.  Det har jag löst.

Sen har jag fått planera hur vi skulle få hit sanden. Det har jag också löst.

Sen fick jag ordna så det kom hit snälla människor som hjälpte oss att ta hand om sanden. Det löste jag också. Det kom många jättesnälla människor och deltog i det arbetet.

Det svåraste har egentligen varit att se till att hålla blogghjälpen på avstånd från alltihop. Att helt enkelt se till att hon inte var i vägen alltför mycket. Det gick väl "så där".

Nu ska jag i alla fall vila och glädjas över att vi har kattsand som räcker LÄNGE.

12 kommentarer:

  1. Förstår att du är trött efter en sån dag! Tycker du skall vara jamarnöjd med din insats även om det lyckades sådär med blogghjälpen, men det är bra så länge det inte slutar i kattastrof med henne.
    Härligt att ni har massor av kattsand! Vi fick också hem en massa kattsand i veckan, matte beställde den sorten som Wikkis Landet-kompis Tanja har testat och tyckte så mycket om, så det skall bli spinnande att se hur den är.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag känner mig väldigt nöjd med att ha skaffat så mycket kattsand åt mig och mina kompisar.

      Radera
  2. Jam hi hii, matte sa att du sov nästan när hon tittade till dig. Måste varit arbetsamt detta att hålla koll på allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, sov?? Nä du, jag låg bara och tänkte på hur allt skulle gå till!

      Radera
    2. matte påstår att hon hörde snarkningar. Måste varit tankarna som snurrade så fort att det lät

      Radera
  3. Flera ton kattsand ??!!
    Jisses så bra !
    Vilken tur för Blogghjälpen att du hjälpt till med logistiken :)
    Tassklappar o Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, utan min hjälp hade vi väl inte haft en enda säck kattsand.

      Radera
  4. Jösses, så ni har fått flera ton kattsand, *stora ögon* Fniss
    Då har ni så det räcker länge,

    Ha en jamans trevlig helg

    SvaraRadera
  5. OJ! Du är ju inte bara en utmärkt pedagog utan även en logistiker som heter duga!! Vad skulle de göra på katthemmet utan dina kunskaper??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jaaa, vad skulle de göra? Det vågar jag inte tänka på.

      Radera
  6. Wow, vilken gåva! Klart du fixade det och vi gissar att det blir en stor utgift mindre nu.Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...