söndag 15 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Idag har jag ordnat med öppet hus igen. Tyvärr verkar det som om tvåbeningarna redan är på semester.  Det var väldigt tunt med besökare.

Jag undrar hur man kan tillbringa semestern bättre än genom att gå till ett katthem och skaffa sig en vän för livet. Thailand, Mallorca, Rhodos - pffft, det är väl ingenting mot en kattkompis?

Vi finns ju dessutom kvar. Semestern är ju bara några veckor.

Nä, tänk långsiktigt - strunta i att resa bort på semestern och skaffa er en vän för livet istället!

8 kommentarer:

  1. Märkligt är det! Ni som e så fina.
    Matte tackar för pussen på örat så här också. Du visst väääldigt gosig säger hon. Fast vi kan bara ha en kung här, tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jag tycker jamarmycket om att gosa. Men jag förstår att det bara kan finnas en kung i ert hem - men det måste finnas andra hem som behöver en kung.

      Radera
  2. Fina du! Vad tråkigt att det var så få. Men det är ju viktigare att det är rätt människor som kommer..Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam tycker också det är viktigast att rätt människa kommer, Jag har det rätt OK här.

      Radera
  3. Vad tråkigt att det kom så få! Jag hade ju tänkt komma och kela med dig men gräsklippningen tog sån tid att jag missade besökstiden :-(.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Busan, ibland kommer inte så många, det är bara att inse.

      Radera
  4. Håller med. En kattkompis är sjuttifemton gånger bättre än någon fånig semester i utlandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, visst är det så. Till och med sjuttiotrettitre gånger bättre!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...