söndag 8 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus igen. Det var riktigt kul. Eftersom hon som skulle ha kvällspasset i kattsalen inte kom fick de andra som var på öppet hus ställa upp. Blogghjälpen var inne i min bur och städade, och jag tyckte hon kunde hålla på där själv, så jag gick en runda i kattsalen.

Sen kom det besökare och då bar blogghjälpen tillbaka mig till buren.  Men hon hade glömt att byta ut vattnet så när hon hämtade vattenbunken smet jag ut igen. Fast jag blev tillbakaburen ganska snart, men det gjorde inget.

En av de som brukar vara med på öppet hus var inte här idag. Hon och en av tjejerna från PR-Sponsorguppen har nämligen varit på loppis och sålt saker och fått in många fina pengar till oss katter. Det är vi jamarglada för. Förra helgen var flera andra iväg också och samlade in pengar till oss. Det är jamarsnällt. Vi behöver varenda krona.

10 kommentarer:

  1. Fina du!Bra att du kollade till kompisarna en snabbis. Du ska se att dina människor kommer snart.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam tycker det är viktigt att se till kompisarna minst en gång varje kattpass.

      Radera
  2. Så kul att du lyckades "smita" flera gånger idag :)
    Tur att det finns snällisar som hjälper er att få in pengar !
    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jag har blivit ett proffs på smitning. Det är inget svårt alls.

      Radera
  3. Vad glad blogghjälpen måste ha blivit över din omtanke, jam menar det är ju lättare för henne att städa om du inte är i buren. Vad kul att de fick in pengar till er! *kurr*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, hon borde blivit glad, men jag vet inte...

      Radera
  4. Va' bra att det var ett skojsigt öppethus! Ännu bättre blir det när DINA människor en dag står där!
    Ps. Räkan ska ha ett riktigt jamars ettårskalas på vår ute plats när han fyller! Hoppas du kommer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, ha - klart jag kommer och tar kompisarna med mig. Räkan måste firas ordentligt!

      Radera
  5. Skickligt att du lyckades få till en extrarunda där, bra jobbat :-) Så snällt av människorna att samla in pengar, vi vet ju hur väl ni behöver dem <3
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla, Simba och Tasse, jag börjar bli rutinerad nu, så det är inte så svårt att ta sig ut på en runda.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...