fredag 20 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Idag hade blogghjälpen för ovanlighetens skull masat sig upp på morgonen för att ta ett kattpass. Det är många som vill vara lediga en sån här dag har jag hört.  Jag förstår inte varför. För mig och alla andra katter på ett katthem, är det bara en vanlig dag.

Hon var orolig att jag fortfarande mådde dåligt i magen. Hon visste ju inte att jag utökat min bojkatt mot hela midsommarfirande genom att också vägra gå på lådan på hela natten. Så blogghjälpen fick inte se om magen mådde bra eller inte! Hi-hi.


Även om jag själv bojkattar midsommarfirandet så önskar jag alla andra, som vill fira, en trevlig helg.

Och kom ihåg: ta hand om din egen katt och blunda inte om du ser en katt som mår dåligt. Agera!

6 kommentarer:

  1. Hm, jag som funderade på hur du mådde, det verkar vara rätt bra då.
    Här firas en vanlig busig dag. Fast en del firar visst MISSommar. Du skulle se hur mycket Asta och Hagbard springer runt o busar!! Oj oj. Husse och matte jobbar så lillhusse sköter om oss. Och vi har fått räkor, fast dem gillar inte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jag tycker blogghjälpen kan fundera ett tag på hur jag mår. Tänker inte avslöja det ännu! Vet inte om jag ätit räkor. Skulle vara kul att prova.

      Radera
  2. Va' härligt för blogghjälpen att få gå upp i arla morgonstund å se till er, hihi!
    Vi ska fortsätta tjata på matte att vi VILL ha en egen blogg! Vi har ju massor att jama om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, hi-hi, det var bra att hon fick gå upp tidigt. Tycker faktiskt hon kan göra det varje dag. Fortsätt tjata på matte!

      Radera
  3. Hoppas att du är bra i magen nu. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, tror jag mår bra nu, men kanske bäst att vara lite försiktig några dagar.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...