lördag 7 december 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Nu verkar det som om den där otrevliga Sven äntligen har åkt hem till sig. Hoppas han aldrig kommer tillbaka, för han är inte välkommen. Inte så länge det finns en endaste hemlös katt där ute!

Nu ska jag förbereda lite inför morgondagens öppet hus. Blogghjälpen kommer. Det är bra, för senaste gångerna har jag ju lurat henne ordentligt. Inte bara genom att tycke om dietmaten vi får må ni tro. Nä, jag har börjat smita ut ur buren också!  Det är hur kul som helst att se när de försöker få mig att gå tillbaka. Fast jag brukar faktiskt få vara ute en stund, sen vill jag själv gå tillbaka till Gloria.

Idag måste ni "gilla" min kompis Missy på Dreamies hemsida . Visst är hon söt?

8 kommentarer:

  1. Va' mysigt att du får rusa runt lite utanför buren ibland. Jag skulle vilja se hur du smidigt och galant glider undan när de preciiisss tror att de fått fatt i dig! Hihi!
    Ps. Känns konstigt att den dumma stormen råkade få samma namn som mig - jag e ju bara gullig å snäll!
    Tasskram å hoppas du å Gloria får en mysig lördagskväll med kanske lite musik!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, hi-hi. Det är jättekul att smita undan, men de säger att jag är så snäll så det gör ingen att jag är ute ibland. Fräckt av stormen att stjäla ditt namn!

      Radera
  2. Visst är det roligt att busa lite? Sen tror vi det är bra för dem som jobbar hos er att få röra på sig lite. Hoppas ni fick lite gottisar också.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det är precis därför jag springer ut! För att de som jobbar här ska få lite motion.

      Radera
  3. Kul att du blivit lite busig :)
    Måste man ju vara emellanåt !
    Den där otrevliga Sven har försvunnit här ifrån också , det är skönt !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, visst är det kul med bus, det vet ju du om någon!

      Radera
  4. Klart man vill komma ut och spana en stund men skönt att komma tillbaka till Gloria sen! Vi gillar Dreamisar varje dag.nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, även om jag gillar Gloria mest, så är det trevligt att gå runt och hälsa på de andra katterna också.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...