lördag 28 december 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

 Idag har jag tänkt på hur annorlunda saker och ting skulle kunna vara, om...

  • Om mina första människor älskat och tagit hand om mig istället för att flytta ifrån mig. Då hade jag aldrig behövt flytta och jag hade aldrig gått där ute hungrig och ledsen och letat efter nån som kunde hjälpa mig.

  • Om det inte funnits ett katthem dit jag fick komma när ingen annan brydde sig om mig. Då hade jag antagligen inte levt idag. Jag mådde inte alls bra när jag kom hit, men jag fick hjälp och mådde strax bättre.

  • Om Gloria varit en social katt från början. Då hade hon nog flyttat för länge sen och vi hade aldrig träffats. Tvåbeningar tycker ju att alla katter måste vara jamarmysiga redan från början, verkar det som. Gloria behöver ju tid.
  •  
  • Om det inte fanns  snälla och generösa människor som hjälpte oss här på katthemmet. Tänk om ingen gav oss mat, städade våra burar och såg till så att allt som behövs fanns här. Och tänk om ingen gav oss några pengar att handla allt vi behöver för.

Ja, sånt har jag tänkt på idag. Så annorlunda allt kunde vara om bara...









3 kommentarer:

  1. Många OM finns det!! Konstigt det där att folk tycker att katterna skall has för att i första hand mysas å kelas med! Vår katt Lucia har bott här i ett år och i förrgår hoppade hon upp i mattes knä för FÖRSTA gången. Vilken underbar julklapp! Gloria är underbar men behöver massor av tid! Snart kommer era människor ska du se! Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Många om det finns när man börjar tänka efter :)
    Håller tassarna för att din o Glorias människa/människor kommer snart !
    Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Det där OM är besvärligt. Men vi är glada att ni är på katthemmet och vi vet att er människa kommer snart men det är ju värt att vänta bara det blir rätt. Vi är så glada att katthemmet finns, Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...