måndag 9 december 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

 Idag har jag försökt samla ihop alla intryck från de senaste dagarna. Ni kanske inte tycker det hänt så mycket men jag som håller i allt vet ju att det varit en hel del.

Det har varit flera kompisar som presenterats på Dreamies hemsida, vår kompis M har försvunnit, vi har fått börja med dietmat, flera av våra snälla tjejer har ställt upp på Torekällberget för att samla in pengar till oss katter katthemmet för att bara nämna några saker.

Och tror ni jag har ledigt nu? Nä, i morgon är det Nobelprisutdelning. Ni kanske tror att det inte angår oss katter. Oj, vad fel ni har i så fall. Jag kämpar för att vi nästa år ska ha åtminstone en katt, eller nån som jobbar för oss katter, som nobelpristagare. Det är sannerligen på tiden!


12 kommentarer:

  1. Då röstar jag för att blogghjälpen ska få Nobelpris !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, hi-hi, vad malllig hon sulle bli då.

      Radera
  2. Och jag håller helt med Kattfamiljen!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, tveksamt om blogghjälpen är mogen för detta.

      Radera
  3. vi röstar också på Blogghjälpen! Det händer mycket hos er, man behöver lite vila ibland också.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja här händer det saker precis hela tiden. Men jag är ständigt i arbete!

      Radera
  4. Här röstar vi med på blogghjälpen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, ska berätta det för blogghjälpen sen.

      Radera
  5. *Vi håller med de andra! Blogghjälpen borde få Nobelpriset! Hon skulle säkert dela med sig prispengarna till flera katthem landet runt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, trots att hon är supersnål med godis tror jag faktiskt också att hon skulle dela med sig av prispengarna.

      Radera
  6. Stellan, du och Gloria har verkligen mycket att ta tass om HELA tiden! Kanske blir det lite vila i alla fall i julhelgen? Men känner jag dig rätt så har du säkert många åtaganden även då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, lite vila ska det nog bli, men det är klart att det blir en hel del jobb också.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...