söndag 11 mars 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Idag har det varit öppet hus igen. Det var lite folk här och tittade på oss. Blogghjälpen var också här och hon satt inne hos mig en lång stund och gav mig lite godis.

Jag satt lite i hennes knä, för ibland är det lättare att nå godiset då. Fast blogghjälpen säger att jag är lite som ett kvicksilver som hoppar upp och ner och hit och dit. Fast hon tycker jag är jättegullig ändå.

Men sen plötsligt blev hon jättekonstig. Hon la en godisbit på knät. För att få tag på den tog jag med tassen på knät för att få ner godiset på golvet. Då vred hon till ansiktet jättekonstigt och sa aj. Hon påstod att jag hade satt in klorna i hennes knä. Fast det gjorde jag inte alls, jag satte bara in dem i hennes byxor lite grann. Tänk vad sjåpiga en del tvåbeningar är.

20 kommentarer:

  1. Klart du är gullig när du skuttar runt. Det är ju alla katter. *blink*
    Det där med sjåpiga människor vet jag allt om, min husse är likadan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jaså, finns det fler sån där sjåpisar? Typiskt att vi ska råka ut för dem.

      Radera
  2. Ibland kan det vara lite svårt att veta var byxorna slutar och benet börjar, även om man är försiktig, och speciellt om det är godis med i bilden..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag tror det är blogghjälpen som har svårt att veta var gränsen går. Jag är alldeles säker på att det bara var byxorna jag drog lite, lite i.

      Radera
  3. Åhh finis, så hon jamar.. Här händer det också och mamma brukar då jama att vi kanske inte riktigt behöver ge henne akupunktur precis just då, vad hon nu menar med det? *funderar*. Önskar så att du kunde få ett jättebra hem snabbt och kunde få känna på hur det är att verkligen slippa jobba såå mycket som du gör och bara få vara med familjen. Din dag kommer, det vet jag och jag håller tassarna hårt för din skull finis. Det vet du, himla fint att du fick gottigt idag.. Här fick vi det igår :) Nosgos och Mjölkisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rebellen, det är snällt av dig att önska mig ett bra hem. Hoppas det snart blir så. Ibland kan det ju gå väldigt fort när det väl händer.

      Radera
  4. Det där känner vi igen, de är helt enkelt lite känsliga ibland! Gott med godis och knämys! nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, visst är de känsliga, eller t o m överkänsliga?

      Radera
  5. Jag tror alla tvåbeningar är lite känsliga och tycker vi har vassa klor. Men hallåjam - vad skall man med klor till om de inte är vassa? *skakar på morrisarna* De får väl ta på sig tjockare byxor om de nu är så känsliga... Bra att du fick godis idag!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, precis, tjockare byxor är väl det minsta man kan begära av en tvåbening?

      Radera
  6. *fniss*
    Husse aj-ar också ibland. :-)
    Förstår inte alls varför...

    SvaraRadera
  7. Det där känner vi oxå igen, mjau
    förstår inte heller varför dom säger *aj* ibland, Funderar*
    Klart man måste ta i med klorna ibland om man ska kunna komma upp i knät
    Trevligt att du fick godis iad iaf

    Tass tass

    Håller tummarna att du får eget hem framöver

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S jag förstår inte hur tvåbeningarna är funtade om det gör ont bara man lägger tassen på deras knä? Måste vara nåt konstruktionsfel.

      Radera
  8. Jo tack ! Känsliga 2-benta det vet man ju vad det är :)
    Knägos o gottis på samma gång , det är mysigt det !

    SvaraRadera
    Svar
    1. kjelle Bus, tänk vad många av mina kompisar som har överkänsliga tvåbeningar. Jag trodde det bara var blogghjälpen.

      Radera
  9. Ja det var ju sjåpigt. Du gav väll bara lite gratis kattupunktur till blogghjälpen ;-) *fniss*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, visst, och kan du tänka - inte ett ord till tack fast det var gratis!

      Radera
  10. De är så ömtåliga, tvåbeningarna. De har ju ingen päls utan tyg på kroppen, så det händer ibland att det blir lite märken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, de är nog totalt felkonstruerade tror jag.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...