torsdag 1 mars 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Idag har det varit körigt. Jag har förberett  ett möte för blogghjälpen för första gången helt på egen tass. Hon var på ett möte med Djurambulansen som nu ska etablera sig i Stockholm. De finns redan i Göteborg.

Jag sa noga till henne att hon skulle lyssna ordentligt på vad de sa och sedan får hon rapportera till mig. Det lovade hon.

Eftersom jag sa till henne att hon inte ksulle prata så mycket själv tror jag det gick ganska bra. Hoppas inte följde mina instruktioner bara.

Nu måste jag börja förbereda resan till Örebro på lördag. Det känns som om jag börjar bli varm i pälsen som bloggkatt!

22 kommentarer:

  1. Åhh finis, hoppas bara du inte blir alldeles utmattad av alla händelser. Lova att du tar pauser ibland så du inte tar ut dig alldeles. Du är riktigt värdefull finis, glöm aldrig det! Jag tror att blogghjälpen gjorde bra ifrån sig efter dina instruktioner, det är jag tämligen säker på :) och blev det/blir det något knasigt så har du faktiskt gjort vad du kunnat för att hjälpa henne att förbereda sig. Nosbuffar och Mjölkisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rebellen, visst tar jag pauser. Men det är mycket jobb när man ska hålla reda på ett helt katthem må du tro.

      Radera
  2. Blogghjälpen har ju fått kvalificerad vägledning av er katter rätt länge, så en viss vana måste hon väl ha fått? Tror säkert hon skötte sig väl.
    Spännande med bloggträff, synd att ni är så långt härifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jämfört med hur det var från början har väl blogghjälpen gjort vissa framsteg. Men det återstår mycket innan jag är nöjd.

      Radera
  3. Bra! Det e viktigt och bra att du gör det. Men jag trodde, eller matte trodde att Djurambulansen fanns i Stockholm. Eller hade de slutat då? För matte kände han Hasse som körde den för länge sen, när matte hade en skällis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, det har visst funnits en djurambulans i Stockholm, men det gick visst inte så bra. Hoppas det går bra nu,

      Radera
  4. Det gick säkert bra för blogghjälpen på mötet. Du hade ju förberett henne så väl! Vi beundrar dig för att du har så bra koll på alla hennes möten och för att du är så väl insatt i vad de olika mötena handlar om. Det är ju jamarviktiga saker!
    Att du sen lär henne lite mötestaktik också, är bra. det behöver de flesta 2-beningar. De pratar alldeles för mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mozart & Vincent, visst pratar de alldeles för mycket. Och om helt oväsentliga saker dessutom.

      Radera
  5. Jag är säker på att blogghjälpen skötte sig bra på mötet efter din säkra tassistans. Jam menar, med så bra utförliga instruktioner kan väl ingen misslyckas? Vad spinnande det låter med djurambulans! Men matte jamar som Pelle att hon trodde att det redan fanns.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, du känner nog inte blogghjälpen. Hon kan misslyckas trots utförliga instruktioner. Men jag hoppas allt gick bra.

      Radera
  6. Jag är oxå säker på att Blogghjälpen skötte sig bra på mötet idag !
    Hon har ju som jamat fått en gedigen utbildning av alla er katter :)
    Min matte tycker det är tråkigt att vi har så långt till Örebro , annars hade vi oxå kommit dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, du är snäll mot blogghjälpen. Och hon behöver nog lite uppmuntran. Vi tycker också det är synd att du inte kan komma till Örebro. Hoppas vi ses en annan gång.

      Radera
  7. Mjau, det ska bli så jamars roligt säger matte, att träffa alla bloggkatter igen.
    Tass tass
    synd att det är många som bor så jamars långt ifrån

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S blogghjälpen tycker det ska bli jamakul att träffa er matte igen. Visst vore det bra om ALLA bloggkatter kunde komma?

      Radera
  8. Skönt att veta att du håller ställningarna. Akta bara så du inte blir utarbetad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag har inget val, nån måste hålla ordning. Men som alla katter har jag stor kattpacitet, så jag orkar nog.

      Radera
  9. Kan ju inte bli annat än bra om du har fixat! Så bra med Djurambulans i Stockholm! Borde finnas flera! Ta ta om er! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det borde finnas minst en djurambulans i varenda stad.

      Radera
  10. Blogghjälpen kan verkligen sKATTa sig lycklig som har en så kattpetent tassistent att lita till. Men måste liksom Sippo höja en varningens klo: Se till att vila också, så du inte tassar i utbrändhetsfällan!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, jag tänker inte gå in i nån utbrändhetsfälla. Sånt är till för amatörer och jag är ett proffs!

      Radera
  11. Hoppas blogghjälpen får trevligt i Örebro!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom det kommer så många trevliga bloggare dit tror jag hon kommer trivas bra.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...