söndag 28 augusti 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Så har det varit öppet hus igen. Det var lite tvåbeningar här och tittade, men det var ingen som tittade på mig. Blogghjälpen säger som hon brukar – det är viktigare att det kommer rätt tvåbening än att tvåbeningen kommer fort. Så är det nog. Det går ju ingen nöd på mig här och ni vet ju alla som följer bloggen att jag har mycket att stå i.

Kan ni tänka er att bloggen som Sippo startade, Rädda Södertälje Katthem , redan har över 200 medlemmar? Och att den fina bannern som Wikki gjorde har spritts på jättemånga bloggar! Vi hade givetvis satt den på bordet igår när vi var på Kringeldagen. Jag sa till blogghjälpen att hon också skulle trycka upp papper som vi kunde dela ut med bannern och information om läget. Sånt skulle blogghjälpen nog aldrig klara av själv!

Nu ska jag få lite kvällsmat. Vi fick faktiskt lite godis av blogghjälpen ikväll också, och det smakade jamarbra som vanligt.

16 kommentarer:

  1. Dina människor kommer såsmånigom. Det är verkligen fullt upp med allt möjligt. Bra att ni fick godis, det kan ni behöva, tror du behöver ta det lugnt några dagar också.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Så roligt att det kom lite människor till öppet hus. Hoppas att de var riktigt kattsugna! Ibland kommer inte rätt människa på en gång, men det är ingen brådska, som du säger. Gott med godis! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Jag jamar som blogghjälpen, hellre att det tar lite tid och blir rätt än att fel tvåbeningar kommer. Se bara på Lilja och Nikita, de fick vänta men jamarns vilka toppenmattar de har fått att ta tass om. Bra att ni fick godis, det kan man aldrig få för mycket av, även om blogghjälpen försöker lura i oss det...
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen rörande att se hur många som vill vara med och rädda ditt katthem. Tillsammans är vi ju starka! *knuten tass*

    SvaraRadera
  5. Kul att det kom lite folk till det Öppna huset !
    Synd att inte DIN människa kom idag heller Madeleine :(
    Men som du skriver så går det ju ingen nöd på dig där och hur skulle blogghjälpen klara sig utan dig ??!!

    SvaraRadera
  6. Vi skulle egentligen vilja jama att det är ren tur för blogghjälpen att ingen har adopterat dig än, hur skulle hon och katthemmet klara allt det här som pågår nu utan din hjälp ?!?!

    Din matte och husse kommer när blogghjälpen är redo att klara sig själv, vi hoppas att det blir snart!! ;)

    Buff från Frank o Linnsen

    SvaraRadera
  7. MEN Madeleine, Din människa kommer och hämtar dig framöver, det håller vi tasarna för, att du får ta tass om ngn snäll tvåbening framöver, tassarna upp!
    Så bra att ni fick godis idag iaf

    Tass tass

    SvaraRadera
  8. Artikeln i Länstidningen är med i dagens papperstidning såg matte imorse. Tyvärr är den inte med på nätet. Matte skannar in den och mailar den till blogghjälpen ikväll, är det fler som vill ha den så säg till så mailar matte den till er också.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco, jag tror jag behöver mycket mer godis än blogghjälpen förstår!

    SvaraRadera
  10. Findus, Isak och Rasmus, blogghjälpen och jag jobbar vidare. Rätt som det är står mina människor här!

    SvaraRadera
  11. Alice, jag ser det precis så som du beskrivit. Nikita och Lilja fick också leta innan de hittade sina människor, men sen blev det desto bättre.

    SvaraRadera
  12. Sippo, visst är vi jamarstarka tillsammans! Vi kommer att kämpa till sista morrhåret!

    SvaraRadera
  13. Kjelle Bus, de brukar jama att det inte finns nåt ont som inte har nåt gott med sig. Och i vårt fall är det ju bra att vi fortsätter jobba tillsammans.

    SvaraRadera
  14. Frank o Linnsen, jag är själv för blygsam för att ställa den frågan, men den är högst relevant.

    SvaraRadera
  15. M, C, T, S jadå, det kommer nån som tycker jag är bäst. Rätt som det är kommer den.

    SvaraRadera
  16. Alice, det är jamarsnällt av dig. Jag har sett att det finns en viss svart katt med på bilderna...

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...