måndag 8 augusti 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Puh, vilken dag. Jag har fått slita hela dagen för att blogghjälpen ska kunna ha styrelsemöte ikväll. Hon har ju ingen aning om vad hon ska jama om inte jag ställer upp. Men eftersom mötena gäller mig och mina kompisar är jag ju tvungen.

Jag sa till henne att hon måste tala med kassören idag. Budgeten måste göras om, helt och hållet. Det finns ju inte ett enda konto för godis! Kan ni tänka er en budget på ett katthem utan godiskonto? Det finns ju bara inte. 

Tyvärr fattar ju inte blogghjälpen så bra heller, så jag är inte säker på att hon förstod att det var viktigt att få igenom mina krav. Jag kommer säkert få jobba mer med den här frågan framöver.

12 kommentarer:

  1. MEN det är väl självklart att det måste finnas ett godiskonto!!! Bra att du är med och ser till att VIKTIGA frågor tas upp.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Jamar som Dui och Deco, klart det måste finns godiskonto på katthemmet.
    Jamarsbra att du är med och bestämmer lite iaf, mjau

    Tass tass

    SvaraRadera
  3. Men vilken miss i planeringen! Det var ju tur att du fick syn på fadäsen och kunde påjama vad som gäller. Klart du måste hålla ett öga på det här nu, så att de verkligen rättat till det!

    SvaraRadera
  4. Klart det ska finnas ett Dentiskonto!
    Men bara om det blir över så att inga missar måste vara ute i kylan i vinter.
    Vi har provat... inget skönt alls.
    Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Självklart är det jamarviktigt med ett godiskonto! Men du har nog rätt i att du kommer få ta upp den här frågan flera gånger, blogghjälpen har en förmåga att få ludd i öronen när godis kommer på tal....
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Va, har ni inget godiskonto?? Mina morrisar darrar av den chockerande nyheten. Jag tycker nog detta är material till en helsida i alla tidningar. Tycker du borde kontakta alla journalister du känner på en gång.

    SvaraRadera
  7. Dui och Deco, självklart måste det finnas ett godiskonto! Jag trodde inte mina ögon först när jag upptäckte missen.

    SvaraRadera
  8. M, C, T, S det skulle aldrig gå om inte en bloggkatt var med och hjälpte till vid mötena.

    SvaraRadera
  9. Gustav, jag håller just på och funderar på om vi måste riva upp hela årsredovisningen!

    SvaraRadera
  10. MAx och Måns, nä, det har ni rätt i förstås. Jag vet ju också hur det är att inte ha ett hem...

    SvaraRadera
  11. Alice, ludd i både ögon och öron är precis vad blogghjälpen får när godis kommer på tal. Jag får jobba som bara den för att få henne att begripa att det är jätteviktigt med godis.

    SvaraRadera
  12. Sippo, jag jobbar med uppgiften. Vet ännu inte riktigt hur jag på bästa sätt ska tackla problemet!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...