fredag 26 augusti 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Idag har jag nästan haft jobbförbud. Blogghjälpen har sagt att nu måste jag vila så jag orkar med allt som kommer.

Det känns bra, för nu väntar vi bara på fortsättningen.

Under tiden ska jag berätta om min kompis Lilja, ni minns hon som bloggade före mig. Lilja säger att hon skäms för att hon sprang och gömde sig när blogghjälpen var där, men hon var så rädd att hon skulle åka tillbaka till katthemmet. Det kan man förstå. 

Men nu har hon det jättebra och hon och mamma Lilja springer omkring i hela huset och att det är mattor som ligger som korviga högar överallt. Men matte säger att de har roligt. När de hör att matte kommer hem kommer de oftast ner i köket båda två och hälsar. På kvällarna tittar de på TV eller så springer de och jagar varandra. Men de gillar att bli kelade med också, fast Lilja vill bara bli kelad en liten stund, och då helst när matte är upptagen med att kela med Lillan. Matte slutar sitt mail till blogghjälpen med: Det här blev bra!!!
Så hoppas jag också få det en dag.

14 kommentarer:

  1. Vilka goda nyheter som vi fick från Lilja och hennes mamma Lillan! Tänk vilken snäll matte de har tagit hand om. Vi tror absolut att du kommer att få det lika bra hos din människa. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Klokt att du vilar man behöver göra det också för att må bra. Vad kul att höra från Lilja, härligt att det blev så bra!! Snart kommer det att bli lika bra för dig ska du se.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Det är bra att du vilar också så du orkar ta tass om allt som behöver göras! Vilka jamarbra nyheter om Lilja! Det är så skönt att få läsa om roliga nyheter också ibland. Hoppas du också hittar en lika snäll husse eller matte att ta tass om snart. Matte har lovat att hålla utkik i länstidningen efter ditt reportage, om det inte finns att läsa på nätet kan hon skanna in det till dem som vill läsa det.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Jama om glada nyheter. Du kan vara säker på att du också kommer få det så bra en dag.

    SvaraRadera
  5. Vad bra att Lilja och hennes mamma har fått det bra! ♥ Det är ju det viktigaste, att alla katter har det bra!

    Buff
    Linnsen o Frank

    SvaraRadera
  6. Ja, ta du och koppla av ordentligt i helgen. Det har du verkligen gjort dig förtjänt av, och du vill väl inte tassa in i väggen?! Väggar skall man klättra på, inte tassa in i. (Möjligen klösa på när ingen ser...)

    Vilka goda nyheter från Lilja och hennes mamma! "Det här blir bra!" Ja, det brukar ju bli det om de låter oss ta tass om'et...
    nosbuff å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  7. Mycket klokt med jobbförbud. Tror till och med att det skulle varit totalt förbud och inte nästan! För nu har du verkligen haft i mesta laget ett tag. Särskilt när det händer dumma saker, blir allt ännu jobbigare.
    Att Lilja och hennes mamma fått det så bra är verkligen goda nyheter. Hoppas att du snart kan berätta fler sådana!

    SvaraRadera
  8. Findus, Isak och Rasmus, tror ni verkligen det? Vad glad jag blir.

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco, ja man kan nog inte bara jobba. Det blir för mycket för en liten katt.

    SvaraRadera
  10. Alice, visst var det roligt att läsa om Lilja? Hon är väl värd att få det så där bra. Snällt av matte att scanna in reportaget när det kommer om det inte går att läsa på nätet.

    SvaraRadera
  11. Sippo, jag är också jamarglad för Liljas skull. Blogghjälpen säger också att jag kommer få det så bra en dag. Håller tassarna!

    SvaraRadera
  12. Linsen och Frank, ja det är precis det vi jobbar för - att alla katter ska ha det bra.

    SvaraRadera
  13. Maurice och Kajsa, visst brukar det bli bra om vi tar tass om saker och ting. Det är därför jag jobbar för katthemmets fortsatta existens.

    SvaraRadera
  14. Gustav, ibland tar faktiskt blogghjälpen rätt beslut. Jag ska vila hela helgen har hon sagt.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...