fredag 7 april 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Idag blir det ett kort inlägg i bloggen.

Jag undrar bara vad som på går i vår huvudstad?

Sånt här hade aldrig hänt om vi katter haft makten. Vi skulle inte ens komma på tanken att starta en bil. Ännu mindre att köra in den bland några som skadades.

Men jag vet att livet måste gå vidare. Jag kommer ta tass om öppet hus i morgon i alla fall! Visa din solidaritet och kom till oss mellan 14-16!

6 kommentarer:

  1. Vi jamar med dig och undrar vad som händer i Stockholm? Och hur någon kan utföra sådana dåd? Detta hade aldrig hänt om vi katter fått bestämma. Tyvärr kan vi inte komma och hälsa på dig i morgon, eftersom gammelmatte fyller 85år. Men matte kommer och hälsar på dig i påsk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, vi förstår verkligen inte hur nåt sånt här kan hända. Men vi jamar grattisar till gammelmatte!

      Radera
  2. Jamar instämmande i att vi katter aldrig skulle hitta på sådana dumheter.
    Men, detta var väntat, andra länder drabbas och vårt land går inte förskonat om nu någon trott detta.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, nä, vi trodde nog tyvärr inte att vi skulle skonas. Men vi hoppades förstås.

      Radera
  3. Tänk om jag kunde komma och skaka tass med dig! Får göra det telekattiskt i stället!
    Hoppas verkligen att den som körde på människor grips och får sitt straff.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det vore en ära att få skaka tass med dig på riktigt, men vi får göra det telekattiskt istället!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...