lördag 30 juni 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Idag har jag lurat på en bra inkomstkälla till alla katthem.

Det är ju så populärt med allsång och folkparksturnéer och sånt på sommaren. Jag tycker det borde finnas kattparker och kattsång också! Jag skulle t ex kunna göra vattenkonster. Det gör jag ofta här på katthemmet. Konstigt nog uppskattar inte alla som ska städa min bur det, men det struntar jag i.

Så har jag en kompis som heter Bertil. Han kan sjunga väldigt starkt och bra. Några kattungar som är bra på burklättring kunde jag också ta med. Sen får vi alla se vad vi kan bidra med. Sippo på persiennharpa, Gustav visa hur man njuter av livet, Maurice hos Maurice & Kajsa kunde gå runt bland publiken och visa sina kunskaper i ficktjuveri.  Rasmus hos Findus, Isak och Rasmus kunde visa hur man knipsar av sladdar o s v. Tror ni inte vi skulle få jättepublik. Undrar om Globen eller Scandinavium är bäst *funderar*.



8 kommentarer:

  1. Å vilken bra idé! Jag är helt övertygad om att vi skulle göra en dundersuccé. Tänk vilka kändisar vi skulle bli och så mycket pengar vi skulle tjäna in till katthemmen. *drömmer*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, visst är det en bra idé. Undrar hur många kattografpennor man måste ha med sig...

      Radera
  2. Ja, vilken jamarbra idé och sedan skulle alla 2-beningar få höra om allt detta och så skulle det bli rusning efter katter så nästan alla katthem skulle bli tomma. Det vore väl inte så dumt. Vi kunde sälja kattmynta - eller då skulle kanske butte bolis och bolis Jenny ingripa förstås.

    Nosbuff från alla klosterkatterna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, jag tror det skulle bli sån rusning så biljetterna tog slut. Och då fick vi ha extraföreställning!

      Radera
  3. Åh vad klurig du är! Det skulle göra succe tror jag! Bosse och Mårrgan skulle kunna vara med och visa hur man öppnar lådor som tex kökslådor och byrålådor, det är dem jamarbra på. Mårrgan kan apportera det mesta han kan ha i munnen också och Bosse kan visa hur man får ner det mesta i golvet genom att putta med huvudet och använda hela kroppsvikten när man puttar. Han klarar av jamarstora och tunga saker.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jättebra att Bosse och Mårrgan kan medverka också! De skulle bidra starkt till succén. (Hur är det med Wilma? Mår hon bra nu?).

      Radera
  4. Jamarbra ide´! Anmäler genast att jag e en hejare på att sjunga. Kan både sjunga i kör och solo. Matte skrattar lite åt min "sorgsna sång om en instängd katt" när hon stängt dörren för kvällen och jag inte vill vara inne ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där! Det kommer finnas jamamånga talanger på vår föreställningar.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...