fredag 12 april 2024

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem.

Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen och som ska åka med till mitt hem när jag får något.

Ibland blir inte saker riktigt som vi vill här på katthemmet. Vi vill att alla ska vara friska och må bra. En som kanske inte är riktigt frisk är jag. När man skulle kastrera mig gick det inte att söva mig för jag fick jättesvårt att andas så man fick avbryta alltihop. Sen dess har jag genomgått flera undersökningar och fått olika behandlingar, men hittills har inget hjälpt.

Så sent som igår var jag på djursjukhuset och de tog nya prover på mig. De ska analyseras nu och så hoppas vi att de hittar vad som är fel. 

Det är tur att jag bor på ett katthem som inte tvekar att kosta på mig en massa undersökningar som är jättedyra. Annars hade det nog gått illa.

Nu säger vi allihop att jag SKA klara av det här. Det FÅR inte vara nåt allvarligt! Så det så!

4 kommentarer:

  1. Men lilla Hanina, vad ledsamt att du inte mår bra. Vi får verkligen hoppas att de hittar vad som felas dig, så du kan få medicin så du kan bli så bra att du kan kastreras. Ja, lilla vän, det är verkligen tur att du bor på Katthemmet nu, när du behöver hjälp. Som du säger, gör de allt för att du och dina kompisar ska må bra. Du får hålla oss uppdaterade om vad som händer med dig. Vi är oroliga och vill bara ditt allra bästa.
    All heder åt de på Katthemmet som hjälper dig. De är guld värda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, fast jag mår bra, det är bara när jag ska sövas som det blir problem. Hoppas de snart hittar vad som är el och kan fixa det.

      Radera
  2. Vilken fin kompis du har i Ubbe! ❤️Ni är bra för varandra!
    Sedan när det gäller din hälsa så jamar vi bestämt: Du kommer att klara det. Vi är helt säkra på det!
    Som tur är finns det två bra saker i detta: 1.) Du är på det bästa tänkbara stället för att få den hjälp du behöver. 2.) Idag finns det många bra mediciner som kan hjälpa till om/när det kan behövas.
    Nu håller vi tummar, tår, tassar och svansar för dig!

    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, jag ska klara det här, det har jag bestämt! Med lite hjälp av ett och annat ska det gå bra.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Jag hade just legat och tänkt på viktiga saker när jag klev ut ur buren och blev blixtrad av blogg...