fredag 19 april 2024

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem.

Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor också, men det är trots allt inte vi katter som startat krigen.  Men vi drabbas hårt när det blir. Vi tänker mycket på våra kompisar i krigsländer. Det finns ju ingen som vinner på att kriga, eller hur? Så tokiga vissa människor är.

För min egen lilla del väntar jag på provsvar från senaste undersökningen. Hoppas det ger svar på frågan om varför jag får svårt att andas när jag ska sövas. 

Nu måste jag sätta fart och fixa allt till morgondagens öppet hus. Vi har öppet både på katthemmet och i butiken 13-15. Kan man göra nåt roligare än att besöka oss? Nä, tror inte det. Välkomna!


4 kommentarer:

  1. Det du skriver funderar vi (och husse) ofta på - varför talas det så lite om djurens situation i t.ex. krig men inte bara då utan även i vårt land. Det finns på tok för många djur som lider i landet med "världens bästa djurskydd" som det så ofta skryts om!
    Fagert tal hjälper inte djuren!

    Nu hoppas vi på två saker: Att provsvaren ger ett bra besked i form av ett svar på vad du behöver för att må bra och
    att det kommer jamarns mycket folk och hälsar på hos er imorgon!
    Tänk vilket bra alternativ för att få en lyckad lördag - att hälsa på hos er!
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det behövs många som tänker som du och jag. Världens bästa djurskydd har mycket kvar att göra innan det blir värt namnet. Som du jamar: Fagert tal hjälper inte oss.

      Radera
  2. Håller med om allt Björn säger. Kunde inte jamat det bättre själv. Att vi har världens bästa djurskydd är ett hån mot alla djur som tillåts (avsiktligt eller inte) att plågas med myndigheternas goda minne. Läste nyligen om snö-draghundar som binds fast i ett rum. Ofattbart. Hästar som får mer eller mindre hårda slag för att få dem att lyda.
    Pengar och girighet är en ondska.
    Vi hoppas provsvaren blir positiva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, girighet tror vi aldrig för nåt gott med sig. När människor utnyttjar andra för att tjäna pengar är förkastligt. Djur kan ju sällan försvara sig mot ondska.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Jag hade just legat och tänkt på viktiga saker när jag klev ut ur buren och blev blixtrad av blogg...