onsdag 17 februari 2021

Katten Stina på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Stina på Södertälje Katthem.

Igår var blogghjälpen här en kort stund. Jag passade på att ta upp godisfrågan igen.  Och vet ni vad hon gör då? Jo, hon började skylla på dumviruset och sa att hon inte gärna går in i affärer för att inte bli smittad och därför kan hon inte köpa så mycket godis!

Man tar sig för svansen! Som tur var fanns det godis kvar på katthemmet så hon gick efter lite. Då försökte hon få mig att äta ur handen på henne. Det har jag gjort några gånger, men igår ville jag inte det. Hon fick lägga godiset på golvet. Då åt jag.

Nu känner jag att det är hög tid att ta tag i den här frågan på allvar!

10 kommentarer:

  1. Psst tipsa blogghjälpen om att man i värsta fall kan skicka efter godis och få det med posten. Det brukar vi få ända hem till verandan.
    Vi äter godis ur handen på husse. När det passar oss. 😉
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, bra tips där! Ska genast tipsa henne!

      Radera
  2. De där dumheterna att man skall äta ur deras händer är obegripligt för mig. Jam menar, har någon av er sett en tvåbening slicka ren sina händer innan de ger godis?!? Så ohygieniskt! Jam får mitt godis på min matplatta, där jag har mina skålar. Den rengörs varje dag i alla fall. Tass från Robin, klosterkatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, du resonerar precis lika klokt som jag! Att inte tvåbeningar kan lära sig tänka?

      Radera
  3. Men nu får du nog sätta ned tassen ordentligt. Blogghjälpen kan ju inte gå omkring med godisfondspengarna så där i evighet!! En lösning måste till snarast!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, precis vad jag har jamat till henne! Jag måste genast ta tag i detta.

      Radera
  4. Men hallåjam, vad är det för dåliga ursäkter? Vet inte blogghjälpen att man kan handla mat och gottisar på nätet och få det hemkört till dörren? Det gör vår matte. Klart du inte vill äta ur handen efter det.
    Vi står bakom dig när du sätter ner tassen
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, åh, tack för stödet! Det behövs i den här svåra situationen.

      Radera
  5. Tänk så många bloggkatter som påjamat just detta, hus godisfrågan hela tiden negligeras, eller åtminstone låtsas tvåbeningarna som om det är inte något Stort och Viktigt problem?! Som du skriver, man tar sig för svansen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, det visar bara hur tokiga tvåbeningar är, och då särskilt en viss tvåbening...

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...