onsdag 10 februari 2021

Katten Stina på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Stina på Södertälje Katthem.

Igår var vår hälsoansvariga är på katthemmet tidigt. Det var nämligen en av våra kompisar som inte mådde så bra.  Hon fick åka till vettisen, Det var tur att hälsoansvariga upptäckte hur det stod till för kompisen visade sig ha begynnande lunginflammation. Då är hälsoansvariga bra och då skrattar hon minsann inte!

Kompisen har fått medicin nu och vi hoppas allt ska gå bra för henne. 

Annars har det inte hänt så mycket. Blogghjälpen var här och hämtade ett papper igår. Då blixtrade hon mig och min kompis, Mario. Ni vet han som låg i vägen när jag hade bråttom ut ur buren. Nu ligger han där igen, men jag vågar nog inte lägga mig innanför en gång till ifall nån skulle komma med godis. Men Mario är väldigt snäll. Han förstod bara inte hur allvarlig situationen var.

8 kommentarer:

  1. Vilken tur att du ligger på stolen så att du hinner få godis ifall någon kommer med det. Men Mario ser ju väldigt snäll ut så jag antar att du delar med dig.
    Jackis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jackis, Mario är jättesnäll och han får så klart också smaka.

      Radera
  2. Usch lunginflammation är inte att leka med. Tur att kompisen kom iväg snabbt till vettisen.
    Mario ser ut att vara en stor kisse men väldigt väldigt snäll. Ni två är bra kompisar eller hur?
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, nä, lunginflammation vill man inte ha. Vi håller tassarna för att hon snart är frisk igen.

      Radera
  3. Jag tycker ni är söta ihop, du och Mario.
    Vilken tur att hälsoansvariga upptäckte den sjuka kompisen, så att inte otäcka följdverkningar uppkommer.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vår hälsoansvariga är jätteduktig. Hon märker nästan alltid direkt om nåt är fel med oss katter.

      Radera
  4. Man kan aldrig vara nog försiktig när det gäller att kunna nå godis, så att ligga där uppe på stolen är nog ett strategiskt och bra val! Att vara högst upp brukar vara en fördel. Även om Mario ser väldigt fridsam ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, det är en noga uttänkt strategi. Även om jag vet att jag kan ta mig ut om Mario ligger i vägen så vill man inte riskera nåt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...