måndag 8 februari 2021

Katten Stina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stina på Södertälje Katthem.

Vi har ju en transportbur inne i vår bur. Den kan ni se lite av under stolen på dagens bild. 

Häromdan låg jag inne i den. Efter en stund kom en kompis och la sig framför mig. Då blev ju utgången blockerad. Sen kom vår hälsoansvariga in i buren. Hon brukar ha godis med sig ibland så jag ville naturligtvis ut och hälsa på henne.

Med då låg ju min kompis i vägen, så jag kom knappast ut. Jag fick jobba som bara den för att ta mig förbi honom så att jag inte skulle missa godiset.

När jag äntligen lyckades stod vår hälsoansvariga och skrattade åt mig, för hon tyckte det såg så komiskt ut när jag var så ivrig att ta mig ut.

Så får man väl inte göra?? Jam, det var ett exempel på hur jag kan ha det en dag här på katthemmet.

6 kommentarer:

  1. Nämen, att skratta åt en godissugen katt får man inte! Hon kunde väl ha hjälpt dig istället och lockat bort din kompis?
    Hoppas du fick extra gottis som plåster på såren
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, det är precis vad som hände! Och hon försökte inte ens att hjälpa mig.

      Radera
  2. Så där får man inte göra - skratta åt bloggkatten som försöker få lite välbehövlig belöning för sitt hårda arbete.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä, inte får man det! Men vissa här förstår inte sånt.

      Radera
  3. Va skrattade hon åt dig? Det var inte lite fräckt det. Undrar om hon skulle göra så om någon höll en gräddtårta framför nosen på henne och hon inte kom åt den. 😉
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam! Det var precis vad hon gjorde. Det var en bra undran du hade. Då skulle hon nog inte skratta!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...