Hej, det är Isadora på Södertälje Katthem.
Idag är jag glad. Vet ni varför? Jo, för att nu är det förbjudet att fånga in elefanter i Afrika och skicka dom till djurparker eller cirkusar. Det har beslutats under den internationella artskyddkonventionen Cites konferens i schweiziska Genéve i söndags.
Det finns länder som förbjuder alla vilda djur på cirkus: Mexico, Grekland, Kroatien och Nederländerna. Men ser ni nåt tokigt där? Sverige står inte med! Hur har vi hamnat så på efterkälken när det gäller djur?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Kattsons One-Liners
Idag säger Fredde: Det är dålig service här hemma. Jag fick vänta flera minuter innan matte öppnade dörren. Ska man behöva finna sig i det?
-
Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem. Om ni tittar på dagens bild så kanske ni hajar vad som hänt! Ser ni att jag fick med mig Crunch...
-
Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem. Idag är jag lite besviken. Det är nämligen första gången sedan vi startade bloggen som ingen ha...
-
Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem. Idag är jag både ledsen, arg och upprörd. Det är inte så ofta jag blir det, men idag har jag verk...

JAMARBRA beslut att elefanterna får slippa att bli infångade för ett onaturligt liv på cirkus.
SvaraRaderaSverige skryter om mycket och vill gärna framstå som världsmästare. Så kanske det var förr men det är det inte längre. Det sprängs och skjuts värre än någonsin OCH djuren har det sannerligen inte bra.
Det måste till en förändring. NU!
Nospuss
Björn, det är väldigt bra att det rör på sig åt rätt håll när det gäller djur - åtminstone på vissa håll. Nu gäller det bara att få loss alla vilda djur som redan är fångade.
RaderaJättebra för elefanterna!!
SvaraRaderaNu hoppas vi det händer lite här henna också.,
Nosbuffar
Dui och Deco, jam, det är inte en dag för tidigt att djurenn i Sverige också får det bättre.
RaderaMarie, man tycker ju att det borde finnas lite pengar över till oss djur även i Sverige med tanke på det skattetryck vi har.
SvaraRadera