måndag 7 september 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Nu har jag tagit tass om dagens styrelsemöte också. Det var många saker jag ville ta upp. Bland annat gav jag instruktioner om hur kommande söndags evenemang skulle genomföras. Vi kommer ha JÄTTESTOR tillställning med öppet hus, loppis, lotteri, korvgrillning, kaffe m m mellan 13-16. Det är lika bra att ni skriver in det i era kalendrar på en gång!

 Sen gällde det ju den alltid lika försummade och bortslarvade frågan om godistilldelningen här på katthemmet. Igår fick vi ju påfyllning av godis och delikatesser av vår tassleverantör Karin. Det såg jag nog! Men utdelningen har varit väldigt minimal.

Visserligen fick vi dela på en påse jättegod mat, men då ska ni tänka på att vi är 5 katter som ska dela på den. Då kanske ni förstår hur det ligger till?

15 kommentarer:

  1. Vi VET ju att det är väldigt snålt med gottisar, borde ju ske en ändring snart. Spinnande med så mycket saker som händer till helgen! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ändringen borde ju skett för länge sen.

      Radera
  2. 5 katter på en ynka påse mat?? Det illustrerar verkligen hur illa det är! Det är väl bara för dig, liksom för de andra bloggkatterna, att kämpa för en förändring till det bättre!
    Vad spinnande det låter med söndagens evenemang, så synd att jag inte kan delta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja, vi får aldrig ge upp. Här är det bara att kavla upp tassarna.

      Radera
  3. Ja du får verkligen se till att godis utdelningen blir bättre
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, jaam, sämre kan det väl knappast bli.

      Radera
  4. Jamar som dom föregående, så spännande med allt som ni ska ha på söndag.
    Hade jag bara bott närmare hade jag tagit med mig matte o husse, men vi bor alldeles för långt bort för det.
    Men jag hoppas att ni får mycket besökare som alla är sugna på att skaffa sig en alldeles egen katt att älska.
    Jag tycker som Gustav att ni får alldeles för lite mat att dela på.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det kan inte finnas en enda katt som tycker vi får tillräckligt med godis.

      Radera
  5. Här blev Hasse så chockad och förfärad över att höra att 5 katter får dela på en påse mat, så han trillade av stolen. Han jamar högt att han svälter varje gång när han och Bosse får dela på en påse, och dessutom flera påsar om dagen. Han skickar sina största sympatier till er!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, då förstår åtminstone Hasse hur illa det är. Blogghjälpen påstår att vi ju för annan mat också. Det hör ju inte hit!

      Radera
  6. Hjälp! Tassen för pannan, jag e lika chockad som Hasse! 5 på en påse - det är ju bara max en ynka tsk VAR! Stampa rejält med tassen nu - en ändring måste till omgående!
    Ps. Vi har skrivit in storloppis i mattes kalender, hoppas hon fattar vinken :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cornelia, jam, jag ska till och med stampa på blogghjälpens fot!

      Radera
  7. Det låter ju hemsk! Misär! Du får satsa på ett eget hem snarast!
    Jag får en hel påse själv varje dag. Och gottisar på det!
    Det är ju katträttigheter det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mimmi, misär är precis vad det handlar om! Här påstår man att vi får tillräckligt med annan mat, så godismaten är bara lite extra. Har du hört nåt så dumt?

      Radera
    2. Jam anser att man behöver jättemycket godis för att bli en snäll och fin katt! Det är bara att titta i min blogg och på min päls för att se skillnaden! Sen jag flyttade in hos matte och har fått godis minst en gång per dag så har det blivit en ny katt av mig! Mjau!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...