onsdag 16 september 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Idag har jag faktiskt kostat på mig att ta lite semester. Jag har bara tagit det lugnt och funderat lite över tillvaron.

 Varför fick inte jag ett toppenhem redan från början? Varför lämnade min förra matte tillbaka mig utan att förklara varför jag inte dög?

Såna frågor har susat i mitt huvud idag.

Men blogghjälpen har sagt att det inte är MIG det är fel på. Tvärtom tycker hon att jag är en jättemysig tjej. Jag förtjänar ett kanonhem och vi kommer kämpa tills jag får ett sånt.

Det känns bra att jag inte blir övergiven här på katthemmet i alla fall.

15 kommentarer:

  1. Sa Bloghjälpen också att det faktiskt var fel ägare då, om det inte funkade. Rätt ägare kommer endera dagen! Fast du och jag vet ju egentligen vem som äger vem:-)
    /Maja Gräddnos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maja Gräddnos, jam blogghjälpen sa klart och tydligt att det var ägaren det var fel på!

      Radera
  2. Jag jamar som blogghjälpen, det är inte dig det är fel på utan den matten du hade som inte förstod vilken fin o jättesöt katt du är.
    Vissa tvåbeningar är lite korkade ska du veta.
    Dom förstår inte vad det handlar om att ta hand om en katt och vilket stort ansvar det är.
    Men en dag kommer det en snäll människa o vill ha dig i sitt liv.
    Förresten, idag har jag o matte o husse läst din deckare.
    Jamars vad jag blev rädd ett tag men som väl var så ordnade det ju sig till det bästa.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det är synd att de som inte förstår vad det innebär att ha en katt ändå skaffar en. Det borde de inte. Klart deckaren är lite läskig, men det ska ju deckare vara. Hoppas du inte blev alltför rädd.

      Radera
  3. Du förtjänar en semesterdag efter allt hårt slit du haft.
    Å Rosita Läckerkatt... bara namnet säger mig att du en vacker dag hamnar hos någon snäll person som förstår det där med katter.
    Jag hade grannens katt här alldeles nyss, man behöver bara vrida på låset till dörren så kommer han farande... det kommer du också att göra en dag i rätt hem
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, jam, kanske hamnar jag hos nån som förstår sig på katter. Hoppas det.

      Radera
  4. Du är verkligen värd semester!! Sen måste vi jama att det är INTE ditt fel att du lämnades tillbaka. Det var helt enkelt inte rätt hem. Du kommer få ett jamarbra hem, men det är bättre att det tar tid och blir rätt direkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, nä, det var INTE mitt hem. Dit vill jag inte tillbaka. Och det har blogghjälpen sagt att jag inte ska heller.

      Radera
  5. Bra att du vilade lite men det är jobbigt när såna där tankar far runt i huvudet. Det är absolut inga fel på dig, det var din matte det var fel på! Snart kommer din riktiga människa tror vi.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja det är lite jobbigt när man tänker på vissa saker. Men jag släpper såna tanker efter ett tag.

      Radera
  6. Men Rosita, det är aldrig kattens fel när det inte funkar, utan tvåbeningens! Dels är vi katter ju ändå alltid oskyldiga, oavsett vad som har hänt... ;)
    Och dessutom gör man inte så att man bjuder hem någon och sen kastar ut den lite senare.
    Jag tillbringade en dryg vecka bara under soffan i början och jamade hela natten lång. Inte tyckte min matte att jag var fel för det. Och även nu efter 7 månader får hon absolut inte klappa mig än. Men hon bara älskar mig!
    Och vilken dag som helst nu kommer du personligen att få post från mig, det kan du se fram emot!
    Gissa vad jag har skickat till dig... :)
    Tasskramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mimmi, nämen... nu blir jag nyfiken! Men vad glad jag är för din skull att du hamnat hos rätt matte!

      Radera
  7. Jag jamar också som blogghjälpen, det är inte dig det är fel på utan den matten du hade som inte förstod vilken fin o jättesöt katt du är !
    Finns tyvärr jättemånga korkade 2-beningar som inte skulle tillåtas att ha några djur.
    Conrads uppfödare fick tillbaka en av valparna när den var 13 veckor gammal :(
    Dom som köpt den hade tydligen inte fattat vad det innebär att skaffa en hundvalp *suckar*
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, det finns många som inte tänker igenom vilket ansvar det innebär att skaffa ett djur. Varför kan de inte tänka på det innan de skaffar oss?

      Radera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...