torsdag 24 september 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Nu har jag tagit tass om öppet hus igen. Det hände inget särskilt för min del.

Jag bor ensam i min bur nu sen min burkkompis flyttat idag. Det är ganska skönt att få pusta ut faktiskt. Men i morgon tror jag att jag får en ny kompis. Den är nog lite lugnare tror jag.

Annars hade jag rätt kul med vår hälsoansvariga idag. Hon satt i buren mitt emot min och gav godis (RC Calm) till mina kompisar som bor där och som är lite blyga. När hon såg att jag satt och tittade på dom sköt hon över lite godisar till mig under dörren! Det var jättekul att se hur godiset trillade in och det var jamargott!

Hoppas hon sitter där i morgon också!

14 kommentarer:

  1. KLok hälsoansvarig som såg till att du fick lite gottisar du också! Hoppas att det blir bra med nya kompisen! Nosbuffar på dig sötnos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vår hälsoansvariga är oftast klok. Det är bara när vettisen kommer och hon håller fast en om de ska sticka i nacken och sånt som hon är dum.

      Radera
  2. Hoppas att du får en snäll o lugn kompis nu som ger dig svängrum.
    Tycker att någon ska sitta där o putta in godis till dig varje dag.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, du har så bra idéer! Jam ska visa alla vad du har skrivit!

      Radera
  3. Håller tassarna för att din nästa burkompis är en lite lugnare typ och att den Hälsoansvariga skjute rin mer gottis till dig imorgon :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja, jag tror jag får en lugnare kompis.

      Radera
  4. Hoppas blogghjälpen inte lär hälsoansvarige några 'dumheter' gällande mängden gottisar som bör petas in till dig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä, det får jag verkligen se till. Hälsoansvariga är mycket generösare än blogghjälpen. Åtminstone ibland.

      Radera
  5. Hoppas att du får fler gottisar inpetade under dörren ;-)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jaaam, det hoppas jag också. Det är både gott och kul att få godis inskickat under dörren.

      Radera
  6. Du e allt en liten godiskisse du för godisråtta kan du ju inte va:)
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, nä, nån råtta är jag inte. Men det kanske skulle vara kul om det kom in en sån här på katthemmet...

      Radera
  7. Vad skojsigt att få gottis inskjutet i buren så där! *fnissjam*^
    Igår fick vi hem den jamarfina deckaren! Oj vad spinnande den var, men jag fick hålla Hasse i tassen när det var som mest läskigt. Tänk vilken fin deckare du har gjort och vad skoj det var att jag var med, och så många av våra kompisar. *kurr*
    Vilka duktiga konstnärer du har hittat som gjort de fina teckningarna.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst var konstnärerna duktiga. Och snälla. De har inte tagit en krona i arvode. Hoppas inte Hasse blev alltför rädd.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...