onsdag 2 september 2015

Katten Rosita på Södetälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Nu har jag färska hälsningar från vår kompis Obelix.

Blogghjälpen talade nyss med jourmattarna som var på hemväg med honom efter operationen.

Allt har gått bra och ögonen ser fina ut och är öppna. Stygnen kommer försvinna av sig själva. Han ska på återbesök om 10 dagar.

Jag jamade kort med Obelix själv och han sa att det värsta med alltihop var att han inte fick nån mat idag! Det tyckte han var väldigt upprörande. Han förstod inte vad det plötsligt flugit i jourmattarna som annars varit så generösa och snälla. 

Fast jag tror han får nåt gott nu när han kommer hem i alla fall.

18 kommentarer:

  1. Så skönt att allt gick bra med Obelix operation! Att han får mat ikväll är vi säkra på! Kanske lite godis också, han har ju varit så duktig :)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, hoppas han får godis också. Mat är jag alldeles säker på att han får.

      Radera
  2. Jam vad jag blir glad att läsa detta om Obelix.
    Förstår att han var förgrymmad i morse när han inte fick någon mat. Jag vet hur det känns, och det känns verkligen tomt i magen.
    Men ikväll vankas det nog god mat för honom.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, ja, nu tror jag magen är full av god mat på honom.

      Radera
  3. Så skönt att allting gick bra!
    Krya-på-hälsningar till Obelix!
    Och en liten nospuss...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mimmi, vi är jätteglada att allt gått bra så här långt. Hoppas resten också går bra.

      Radera
  4. Goda nyheter! Fast jag förstår upprördheten över att behöva svälta! Men desto godare kommer maten smaka när den väl serveras, kan jag tänka. Hoppas alla hans problem löser sig på bästa sätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, undrar vad det är för dumheter tvåbeningar hittat på att man inte ska få mat när man ska opereras?

      Radera
  5. Så fint att allt gick bra! Då behöver han inte längre ha ont i ögonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, nu dröjer det väl några dagar innan ögonen känns alldeles bra, men operationen är klar och det känns bra.

      Radera
  6. Vad skönt att d gått bra för honom. Han får nog lite extra mat snart
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, han har nog redan fått god mat tror jag. Jourmattarna är jättesnälla.

      Radera
  7. Skönt att höra att Obelix operation gick bra och jag tror säkert att han får xtra gottig mat ikväll !

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjellel Bus, han är verkligen värd extra gottig mat!

      Radera
  8. Härligt att allt har gått bra! Vi gissar att han får lite extra gottisar och mat ikväll.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, he-he, alla verkar tro att han får extra godis ikväll. Så blir det nog.

      Radera
  9. Åh vad skönt att allt gick bra! Tror nog det väntar en gourmet måltid där hemma ;). Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, hi-hi, det är nog precis vad det gör!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...