fredag 10 april 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Nu är det helg igen. För många betyder det ledigt och avkoppling. Men inte för mig!

Nä, det är bara att slicka på tassarna och sätta igång med bygget av vårt pensionat. Snickare Christer och jag vet precis vad vi ska göra. Det kommer gå galant.

På söndag ska jag, förutom bygget, också fixa med öppet hus, loppis och kaffeservering. Jag hoppas det kommer många snälla besökare. Kanske kommer det nån som åtminstone kan titta på lilla mig?

6 kommentarer:

  1. Jamars vad du har mycket att stå i på helgerna.
    Hoppas att du får OB-tillägg i form av mycket gottis.
    Jaaaa, jag hoppas att någon tittar till dig och vill ha dig i sitt liv.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, OB-tillägg? Vad är det? Det har jag aldrig fått. Ska genast ta upp frågan med blogghjälpen.

      Radera
  2. Lilla Gumman snart kommer din människa, ibland tar det ju lite längre tid men det är ju viktigt att det blir rätt.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, det är sant. Och jag har det rätt hyfsat här. Mycket att göra och så.

      Radera
  3. Det är inte klokt så mycket du har att göra på helgerna. Känner mig riktigt lyxig som mest ska vakta växthuset.
    Och jag fattar inte hur människor kan låta bli att titta på dig, du är ju jamarfin tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, men att vakta ett helt växthus kräver ju sin katt också! Tycker du jag är fin? Vad kul!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...