fredag 24 april 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har vi tagit det lugnt.  Jag har lyssnat lite på nyheter och planerat för söndagens öppet hus, loppis och kaffeservering. Allt är under kontroll, som vanligt.

Jag hörde på radion en intervju med SAABs VD och koncernchef. Det är de som tillverkar stridsflygplanen Jas Gripen som säljs till många länder. Nu kommer klagomål på att det inte finns reservdelar till planen. Koncernchefen försöker ursäkta sig med att ingen kunde förutse att Ryssland skulle gå in i Krim eller att oron i världen skulle öka.

Eftersom det är ett stridsflygplan undrar jag om det är vanligt att stridande parter redan nåt år i förväg aviserar SAAB och andra leverantörer av material som behövs i strid, att de kommer att strida om nåt år, så att alla hinner fixa fram reservdelar? Det trodde inte jag.

Nåjam, kan i alla fall berätta att blogghjälpens lilla Bessy inte hade blivit sämre i hjärtat på senaste året så hon slipper mediciner. Ny kontroll ska ske om ett år.


6 kommentarer:

  1. Du funderar alldeles rätt.
    Tvåbeningarna är konstiga. först skapa saker som går sönder o sen inte kunna laga dom i tid.
    Så skulle aldrig vi katter göra.
    Vilken tur att Bessy inte blivit sämre.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, jag tror jag får ta och jama allvar med den där VDn.

      Radera
  2. Om de hade haft dig som planerare på SAAB hade det aldrig hänt att de stod utan reservdelar!
    Skönt att det gick bra för Bessy!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, näpp! Det hade aldrig hänt.

      Radera
  3. Bortförklaringar är något tvåbeningar kan vara duktiga på har jag förstått. Fast som katt är det svårt att riktigt fatta vad bortförklaring är, det är något vi aldrig ägnar oss åt,
    Hoppas på många snälla människor som kommer på söndag, och så är jag väldigt glad att Bessys värden inte försämrats!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, nä, nåt så dumt som bortförklaringar ägnar vi oss aldrig åt. Vi är ju kloka, till skillnad mot vissa...

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...