torsdag 21 november 2013

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.
 
Ni som läst bloggen de snaste dagarna vet ju att jag håller på med en liten auktion för att hjälpa min lilla kompis H som inte mår bra. Nu har han kommit till ett jourhem efter 3 dygn på djursjukhuset. Som alla vet kostar det jättemånga pengar att ha ett djur på djursjukhus, och eftersom vi tyvärr haft många katter som behövt avancerad veterinärvård på sistone, vill jag göra vad jag kan för att vi ska kunna hjälpa både lilla H och andra kissar som behöver hjälp.

Som vanligt ska man bara vara med om man vill,  det finns inget tvång alls att vara med och bjuda. Så här ser auktionen ut:

Paket nr 1 innehåller: En fin kasse som Pelles matte sytt. Den är förstås jättefin och extra bra nu när EU tänker förbjuda plastpåsar. Om man tänker lite både på ekonomin och miljön så är Pelles mattes fina kassar ett bra val. Sen finns det också ett adventsljus och en ljusstake till det, Försvarets Hudsalva, En kattskylt, En röd/vit liten skål som man kan servera laktosfri grädde i (den är för liten för godis), ett julkort och en kattleksak.

Paket nr 2 innehåller: En kasse som PElles matte sytt, en nalle med tröja, 2 handdukar, glasögondukar, godisburk (för kattgodis så klart) och ett virkat mobiltelefonetui som en av våra duktiga volontärer gjort.


Paket nr 3 innehåller: en sydd påse att stoppa t ex en vinflaska i, en sparbössa med kattmotiv, mobiltelefonfodral som Pelles matte sytt, julkort, minitavla, 2 tabletter, värmeljus + hållare, liten kattskylt


Sen vet ju alla som varit med om bloggauktionerna från Södertälje Katthem tidigare att bloggkatten brukar ha en alldeles speciell sak att auktionera ut. Nu är det ju snart jul, och då har jag tänkt att ni nog behöver en extralampa till era ljusstakar, så det är mitt bidrag till den här auktionen. Det blir alltså paket nr 4.

Om ni vill vara med på auktionen är det bara att lägga ett bud i kommentarerna. Skriv vilket paket ni vill bjuda på och hur mycket.


Jag tänkte att auktionen får vara klar på lördag kl 24.00. Till dess får ni gärna bjuda. På söndag talar jag om vem som vunnit vad, och när ni betalat in i veckan som kommer skickar jag paketen så fort jag hinner! I nuläget är ställningen följande:



Paket nr 1        250                      Dui och Deco
Paket nr 2        350                      Gunilla, Frasse, Simba och Tasse
Paket nr 3        500                      Charlotte
Paket nr 4        300                      Pelle


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...