torsdag 17 oktober 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus igen. Det kom inte så många besökare. Mest såna som skulle hämta mina kompisar som de bokat. Jag får nog bereda mig på att vänta ett tag på ett eget hem.

Blogghjälpen säger att  vi måste ha tålamod. Är det nåt jag lärt mig så är det att ha tålamod. Det finns i alla fall människor här som gör allt för att vi katter som bor på katthemmet ska ha det bra. Hoppas det alltid kommer finnas såna som tänker på oss.

Nu ska jag förbereda medlemsmötet på lördag. Då kanske det kommer lite mer människor som vill höra hur det går för oss. Jag ska bjuda dem på kaffe. Då blir de nog glada!


8 kommentarer:

  1. Klart att det är litet trist att vänta och vänta, men du har ju ändå turen att få bo på det näst bästa stället man kan tänka sig, tills det allra bästa uppenbarar sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja det har du rätt i. Jag ska försöka se det så. Då blir det nog lättare att vänta.

      Radera
  2. Hejsan Stellan !
    Tror nog att dina människor kommer att hitta dig till slut. Bättre att vänta lite längre som Blogghjälpen brukar säga så att det blir rätt från början :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja det har ju redan blivit fel en gång i mitt liv. Det är nog bättre att vänta lite på rätt människa.

      Radera
  3. Kära Stellan, vi håller tassarna för dig, att din/Dina människor kommer snart. Bättre att vänta länge än att du ska komma till fel ställe och sedan åka tillbaka till katthemmet, så ha tålamod, kompis.

    Tass tass på dig du fina katt

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, ja det vore inget kul att behöva åka tillbaka när man väl fått ett hem.

      Radera
  4. Många kissar för dig har jamat precis likadant, men så plötsligt en dag så kommer just deras människa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo,, ja, det har du rätt i. Faktiskt alla kissar före mig har fått ett eget hem!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...