torsdag 10 oktober 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus igen. Det kom lite besökare, men det verkar som om de bara såg kattungarna på katthemmet. Varför är det så? 

Blogghjälpen försökte flera gånger berätta om oss vuxna katter, men det verkar inte som om vi var av nåt intresse.

Efter att öppet hus kom blogghjälpen in till mig och sa att en dag kommer rätt människor och då kommer de se er vuxna, fina katter och vilja ge er ett kanonhem. Till den dagen kommer tar de hand om oss så bra det går på katthemmet.

Det är nog bara att vänta. En dag kanske det är min och Glorias tur?

14 kommentarer:

  1. Det blir din och Glorias tur så småningom, bättre att vänta och det blir rätt och fram tills dess har ni det ju bra på katthemmet. (Men vi hoppas så klart att era människor kommer snart) Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag vill också att det ska bli rätt från början. Har ingen lust att hålla på att flytta fram och tillbaka,

      Radera
  2. Vad tråkigt och också lite besynnerligt att besökarna bara är intresserade av kattungarna. Visst är kattungar jättesöta och roliga, men jag för min del har alltid föredragit vuxna katter när jag letat katt. En fördel tycker jag är att en vuxen katt har en fullt utvecklad personlighet, så man vet vad man får och kan välja och bli vald av den katt som passar en själv. Så känns det så extra fint och bra att ta hand om en katt som gått hemlös och haft det svårt under kanske lång tid och kunna ge den katten ett riktigt gott liv. Och så är det så mysigt med en stor härlig kisse!
    Jag hoppas att det snart kommer besökare som uppskattar vuxna katter, så att ni allesammans får riktigt bra hem. Det är ni sannerligen värda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, visst är det en extra glädje att kunna hjälpa en katt som haft det svårt till ett bra liv. De ger så mycket tillbaka när de litar på en.

      Radera
  3. Förstår inte heller varför? Särskilt äldre människor borde välja vuxna katter. Vill man ha en ny familjemedlem i förhoppningsvis femton-tjugo år, ja, kan förstås en unge vara bäst.
    Och nog kommer den rätta människan komma till dig och Gloria, det är jag helt säker på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, vi och många andra katthem säljer inte unga katter till äldre personer om de inte har nån som kan ta hand om katthem om nåt skulle hända. Vi är ju till för katterna i första hand, inte för köparna.

      Radera
  4. Förstår inte varför vi vuxna katter är så ointressanta för vissa. Jag är verkligen glad att husse inte kastat ut mig nu när jag blivit vuxen och inte är någon kattunge längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, men en riktigt husse eller matte kommer inte ens på tanken att kasta ut sin katt *stampar med tassen*.

      Radera
  5. Vet du Stellan, om jag kunde hade ni båda fått bo här. men det går inte, tyvärr. Matte är jättekär i dig och gillar Gloria också. En dag kommer de som är dina människor, helt säkert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, ja det blir nog så så småningom.

      Radera
  6. Visst blir det er tur så småningom! En dag kommer den rätta människan. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, ja, jag hoppas bara det inte dröjer så länge.

      Radera
  7. Jamar som Pelle: om vi hade kunnat ta hand om dig och gloria så hade du mer än gärna fått bo här, men nu är vi 3 st här, och Mimmi jamar att hon vill helst vara själv, mjau undrar varför? mjau
    Ni är så jamans söta.
    Hoppas era människor komer nart.
    Förstår inre heller varför kattungar kommer i första hand.
    Vi tycker att alla katter är lika värda, så deså, mjau

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, ja alla kan inte ta hand om fler katter, så är det ju. det är viktigt att de katter man har trivs.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...