söndag 8 september 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag har det varit öppet hus. Jag har haft mycket att stå i, som vanligt.

Inte nog med att jag måste ordna allt inför öppet hus, här händer en massa annat också.

Först jobbar vi för att min snälla kompis Z ska bli frisk. Det kommer ta tid, men vi gör allt vi kan för honom. Sen har vi andra kompisar som måste till tandläkarn för de har fått FORL. Det är en väldigt smärtsam sjukdom och den går inte att bota på annat sätt än att man måste dra ut tänderna. Man kan ju tro att det är snabbt fixat men det tar tid och det kostar en massa pengar för katthemmet. Varje besök kostar fler tusen kronor.

Därför är jag jamarglad att vår kompis Alice har beslutat sig får att ge en peng till SÖdertälje Katthem för varje kommentar hon får på sin blogg eftersom de firar 100 inlägg i bloggen!.

Förutom att Alices blogg är väldigt trevlig så är det ju så att både Alice och hennes brorsor kommer från Södertälje Katthem. Vi önskar att många, många fler fick lika bra hem som de.



8 kommentarer:

  1. Låter bra att du haft mycket att stå i idag på det Öppna huset :)
    Hoppas att riktigt många hittar till Alice blogg så att det blir riktigt många pengar till er på Södertälje Katthem och för att deras blogg är mysig med så klart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja det finns många skäl att besöka Alices blogg.

      Radera
  2. Vi är åxå jamarglada över att fått ett bra hem.
    -Tindra & Viska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, alla som har ett bra hem har anledning att vara glada och tacksamma.

      Radera
  3. Vi jamar till matte att hon får sätta in en extra slant den här månaden. Visst är Alice och brorsorna mysiga. Håller tassarna för Z och hoppas att allt går bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ni är så snälla. Jag vet att ni ger pengar till oss katter på Södertälje Katthem varje månad. Ni ska veta att varje krona behövs.

      Radera
  4. Oj, har blir vi alldeles generade av allt beröm! *nosrodnad*
    Vi hoppas många kattenterar så matte kan sätta in en slant nästa helg, vi har lovat hjälpa till att räkna så det blir rätt. Matte säger att vi inte är så bra på att räkna men vi lovar att räkna till förmån för Z :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag tror ni är jamarbra på räkning! Om det behövs kan jag hjälpa er!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...