lördag 14 september 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Många är säger att det är tråkigt att sommaren är över. Det kan jag hålla med om till viss del, men det har sina fördelar också.

Det jag hoppas mest på är att det blir så trist väder så Freddy inte vill vara ute längre. Ni som följt bloggen vet ju att han är på rymmen från sitt nya hem. Om det blir lite sämre väder kanske han inte tycker det är lika kul att vara ute.

Sen hoppas jag också att många fler människor kommer på öppet hus istället för att vara ute i solen.  Men sen hoppas jag förstås att inga katter far illa när det blir sämre väder. Snart kommer kylan också...

7 kommentarer:

  1. Om det skulle få hem Freddy, så får det gärna vara hur dåligt väder som helst.

    SvaraRadera
  2. Jam, det har både sina för och nackdelar med att det fortfarande är sommar. Vi vill gärna att Freddy går hem, men vi tycker så rysligt synd om alla hemlösa kissar när det blir kallt och ruggigt ute.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja, det är det värsta med vårt vinterklimat. Många kissar far illa av kylan.

      Radera
  3. Mjau, vi håller alla tassar vi kan, för att Freddy ska tassa hem igen.
    Håller dom jamars hårt!

    SvaraRadera
  4. Håller fortsatt tassarna för att rymlingen Freddy ska tassa in i fällan snart , även om det inte blir dåligt väder !

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...