måndag 2 september 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Nu har det gjorts hembesök och läget är så här: eftersom husse nyss förlorat en katt, vill han tänka lite till på om han vill ta en katt  som inte är riktigt frisk. Även om jag mår bra för det mesta, är det nog lite för tidigt att säga att jag är helt OK. Det behöver nog gå lite längre tid kanske.

Vi får se vad intressenten kommer fram till.


Blogghjälpen säger, att om inte det här går i lås, fortsätter vi som förut, d v s vi jobbar vidare tills MIN människa kommer.

16 kommentarer:

  1. Det är ju så klart bäst om alla är helt säkra på vad de vill, innan de flyttar ihop. Men vi håller tassarna för dig i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja här säger de också att det är bäst att tänka efter före!

      Radera
  2. Det allra, allra viktigaste är förstås att du blir helt frisk! Att du mår bra är prio ett! Sedan är jag alldeles säker på att din människa kommer, även om det inte blir det här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, visst är det viktigast att man är frisk. Men jag mår bra!

      Radera
  3. Verkar ju vara en klok 2-bening som vill fundilera lite till innan han bestämmer sig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja man ska inte göra nåt förhastat när det gäller en så viktig sak som att bli kattägd.

      Radera
  4. Låter som om den där tvåbeningen har rätt inställning till att bli kattägd och verkligen tänkter igenom konsekvenserna. Hoppas att han tycker att du är värd den lilla extra oron - du kommer ju att ge honom så oerhört mycket mer än så i kärlek och sällskap!

    Nosbuff från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, jag hoppas också han kommer fram till att jag är bäst för honom. Vi får se.

      Radera
  5. Låter som en bra husse som är klok nog att tänka igenom ordentligt innan så han är säker. Vi håller tassarna för att han vill bli kattägd av dig.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag håller också tassarna för det. Vi får se hur det går.

      Radera
  6. Jamar oxå att det verkar vara en klok husse som vill fundera först och tänka igenom det hela. Hoppas dina människor kommer snart.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, ja det verkar vara en klok husse.

      Radera
  7. Bra att hussen funderar ordentligt så att han är säker på sin sak. Vi är säkra på att du får ditt eget hem förr eller senare. Allra bäst vore förstås, om det visade sig att det inte är något trassel med magen, men i vilket fall så kommer det säkert att gå att underlätta eller behandla. Det hoppas och tror vi. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, klart det är bäst om man mår alldeles bra. Fast det tycker jag att jag gör.

      Radera
  8. Hoppas husse fattar ett bra beslut! Har du hört något om din företassare Freddy? Xantippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Xantippa, det hoppas jag också. Inga nyheter än om Freddy. Tror det är för bra väder för att han ska vilja tassa in.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...