torsdag 20 december 2012

Katten Lady på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lady på Södertälje Katthem.

Idag har jag suttit och funderat på hur det kommer att kännas i morgon. Ja, det är ju inte det enda jag gjort. Jag har ju för sista gången antar jag, hjälpt blogghjälpen med ett möte. Det är nämligen möte i Svekatt ikväll. Det är viktiga möten må ni tro, och inget får lämnas åt slumpen.

Svekatt jobbar för många katters framtid. De som jobbar på ett katthem har ofta mer än nog med att se till att vi får vår dagliga vård. De har inte tid och ork att föra vår talan gentemot myndigheter och andra. Därför är det jamarviktigt att Svekatt finns, som tar på sig den rollen.

Men som jamat, jag har annat i huvudet idag också. Packningen är klar, så egentligen borde allt vara frid och fröjd. Men jag vet inte om jag kommer kunna sova nåt i natt. Tänk om jag är klarvaken hela natten och dödstrött när jag kommer hem i morgon!

Jag ska säga till blogghjälpen att hon får rapportera hur det går.


16 kommentarer:

  1. Du sover nog liiite i alla fall, ska du se!
    Lycka till med flytten imorrn sötnos!

    =^.¨=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ja liiite lyckades jag sova. Men mest låg jag vaken och funderade.

      Radera
  2. Det kommer att gå jättebra!! Vi är så glada för din skull här!!! Jättestort lycka till i morgon och i framtiden i ditt egna hem, många kramar och nosbuffar från Beata, Doris, Sunny och matte! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Victoria, Beata, Doris och Sunny, det känns s fint att ha så många vänner som gläds åt att jag ska få ett eget kanonhem.

      Radera
  3. Jamarstort LYCKA TILL med omtasstagandet av ditt nya hem! Det blir nog rätt mycket att sätta sig in i till att börja med, men med tiden blir det säkert alldeles jamarbra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det kommer bli mycket att göra, men jag är beredd!

      Radera
  4. Blir nog svårt att somna! LYcka till där HEMMA, vi vill gärna ha en rapport eller flera om hur du har det! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det kommer nog rapporter så småningom. Men jag måste bo in mig först.

      Radera
  5. Oj vad spinnande med flytten imorgon!
    Vi önskar dig massor av lycka till och att du får en jamarfin jul i ditt nya hem. Du kommer nog ha svårt att somna inatt, men det gör inget för sen har du all tid i världen att sova i ditt eget hem.
    Vi ser fram emot en rapport om hur det går.
    *massor av lycka-till-nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, tack för alla lyckönskningar. JAg tror det kommer ta lite tid för mig att förstå att jag fått ett kanonhem!

      Radera
  6. Lady, vi kommer jamars klart att sakna dig, mjau
    Det kommer alldeles säkert att gå bra i morgon, när du ska flytta, kram på dig
    Hoppas du jamar för oss alla när du har kommit hem, så vi får veta hur flytten hem gick.

    Tassar om


    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S jag kommer berätta i dagens blogg hur flytten gick.

      Radera
  7. Hoppas du kunde sova och lycka till med flytten hem. Och en alldeles underbar Jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. PElle, det blev inte mycket sovet. En alldeles underbar jul till dig och dina människor också!

      Radera
  8. Tänk, att du ska åka HEM i morgon! Vi kommer att sakna dig jättemycket, men är såklart ändå väldigt glada för din skull. Ser fram emot rapporter efter flytten :-)
    Vi önskar dig, blogghjälpen och alla andra på katthemmet en riktigt god jul med mycket mat och många klappar - både inslagna och mer handfasta och kärleksfulla :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla och Frasse, vi önskar er också många fina klappar på alla sätt. Jag ska be matte hjälpa mig rapportera efter ett tag.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...