torsdag 27 december 2012

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Idag är jag lite försenad att berätta för blogghjälpen vad jag vill berätta. Jag har nämligen varit akut hos vettisen. Det kanske beror på att jag fått dålig mat eller ingen mat alls under för lång tid, men jag har nåt som heter kronisk magkatarr. Jag måste äta en viss sorts foder och är det nån som nån gång glömmer det och ger mig nåt annat, då mår jag dåligt i magen.  Vettisen sa att allt skulle bli bra bara jag fick min specialdiet igen, och nu mår jag bättre.

Nåjam, nu ska jag fortsätta berätta vad som hände när jag var liten. En dag kom en stor, stor brummis och mina människor lastade in alla kartonger i den. Till sist var allt packat, utom mina matskålar. De bars ut på backen och slängdes där. Jag blev lite förvånad men tänkte att jag skulle nog få nya i vårt nya hem.

Sen hände det konstiga. De satte sig allihop i bilen och bara åkte. Kvar satt jag. Utan mat, utan möjlighet att gå in i mitt hem, och dessutom med en gubbe som sparkade mig så fort han kom åt.

På så sätt började mitt liv som hemlös katt. Jag ska berätta mer om det i morgon.

16 kommentarer:

  1. Stackars stackars dig Fortuna , både att du har en känslig mage och att dina så kallade 2-benta åkte iväg utan dig :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja, fast magen mår bra bara jag håller mig till samma mat jämt.

      Radera
  2. Nämen uschjam, så hemskt. Jag kommer aldrig, aldrig fatta hur människor kan göra på det sättet. Hur kan de rättfärdiga för sig själva det de gör, och HUR kan de sova på nätterna sen???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag önskar att de inte kunde sova alls när de gjort så där.

      Radera
  3. Fyjam, vilka dumbommar de där människorna måste vara! HUR kan man göra på det viset? *upprörda så vi fräser* Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, ofta går nog dumhet och elakhet tass i tass.

      Radera
  4. MEN lilla Fortuna, vad är det du jamar om?
    FY jamars vilka tvåbeningar som beter sig på det viset GRRRR
    Uschjam det finns tvåbeningar till allting, Fortuna.
    Fattar inte hur det kan göra så? :(

    Vi fräser så vi nästan tappar morrhåren, mjau

    Tass tass på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag förstår inte heller hur man kan överge en familjemedlem. Det skulle ju aldrig er matte göra.

      Radera
  5. Här föstår vi inte heller hur man bara kan göra så. *fräääser*
    Stackars deras barn som växer upp med såna föräldrar, att redan som barn få lära sig att inte respektera levande varelser. Tänk vad mycket de kommer att sakna i livet utan den kunskapen!
    Vi håller tassarna för att du snabbt blir bra i magen igen! Jamarfint kort på dig förresten.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, man hoppas att barnen har förmågan att tänka lite själva, men helt klart ger vuxna som beter sig så helt fel signaler till barnen.

      Radera
  6. Men hjärtat så otäckt! Att de bara kan göra så med en familjemedlem! Bitas skulle de, av loppor eller nåt!

    SvaraRadera
  7. *Darr på läppen* Fyjam så otäckt det måste varit att fått åka till vettisen akut. Jag vet själv hur läskiga vettisar är.
    Vilka riktiga dummisar som övergav dig, hur kan man göra sånt och vad är det för dumskalle som sparkar efter dig? *fräser*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag kan jama om för dig att dumskallen inte bara sparkade efter mig, han sparkade på mig också!

      Radera
  8. Vettisar är läskiga men bra .. bara din mage blir bra nu. Fy vilka människor det finns. Stackars dig.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, min mage brukar må bra bara jag inte får nåt annat än min specialdiet.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...