onsdag 18 maj 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Nu har jag nästan allt klart till familjedagen på Torekällberget i Södertälje. Egentligen är det ju Länstidningen här som anordnar det hela, men givetvis måste jag ordna det som hör till katthemmet. Som tur är finns det många snälla människor här som hjälper mig, annars vet jag inte hur det skulle gå.

Man skulle ju kunna tro, och begära faktiskt, att blogghjälpen skulle kunna hjälpa till vid såna här tillfällen, men tror ni hon ska vara med? Nähej då, hon ska åka till nåt som heter Tyskland och vara borta en hel vecka! Har ni hört nåt så onödigt? När hon för en gångs skulle kunna göra lite nytta, ja då försvinner hon.

Nåjam, jag och de andra snälla människorna på katthemmet ska nog klara det här med glans.

14 kommentarer:

  1. Tror nog att Blogghjälpen tycker att det är lite tråkigt att hon ska åka bort just nu men hon vet ju att du är med och fixar så det kommer att gå bra. Det blir väl lite svårt med datorn under veckan när Blogghjälpen är borta? Nosbuff

    SvaraRadera
  2. EN VECKA!?
    Vi som tyckte husses 36 timmar var jobbiga.
    Stackars dig...

    SvaraRadera
  3. En hel vecka i Tyskland? Oj, vad mycket leverkorv hon ska hinna köpa!

    SvaraRadera
  4. Nämen, skall blogghjälpen åka till det tyska landet och hämta hem leverkorv till er katter som Gustavs favoritgranne brukar göra? För inte finns det väl någon annan anledning att åka dit? Det låter som om du har full koll på familjedagen alldeles själv så det kommer säkert gå jamarbra!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. MEN vad är det du jamar om, Ska blogghjälpen åka till det däringa Tyska landet? HM
    när det är famlijevecka och allt, Men du är ju så duktig med att förbereda blgghjälpen så du kommer säkert att klara av det hela med GLANS, Mjau


    Tass på dig du fina katt

    SvaraRadera
  6. Tyska landet finns levande korvar. Eller var det leverkorvar. Gustav har koll på det. Jama med blogghjälpen att ta med en leverkorv var till er alla på hemmet.

    Nosgos

    SvaraRadera
  7. Va, ska blogghjälpen försvinna en hel vecka? Hur ska det gå, när inte du kan hjälpa till? *orolig*
    Hoppas det blir en lyckad familjedag.

    SvaraRadera
  8. Dui och Deco, jag har sagt till blogghjälpen att hon ska ta med datorn så ska jag jama om för henne telepatiskt var hon ska skriva. Fast det kanske inte blir varje dag.

    SvaraRadera
  9. Max och Måns, mmmm, där ser ni hur jag har det!

    SvaraRadera
  10. Gustav, jag ska skicka med henne flera resväskor för korven! Jag kanske kan börja sälja leverkorv sen?

    SvaraRadera
  11. Alice, jag ska nog visa blogghjälpen att jag klarar att sköta katthemmet utan henne! Det finns som tur är många andra snälla som hjälper till - och som inte åker till TYskland just precis när de behövs här.

    SvaraRadera
  12. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, det kommer gå jamaarbra!

    SvaraRadera
  13. Nea, det är väl inte levande korvar *darrar*? I så fall vet jag inte om jag vill ha nån.

    SvaraRadera
  14. Sippo, familjedagen är jag inte orolig för, men tänk er blogghjälpen på egen tass i ett annat land!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...