tisdag 10 maj 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.


Nu har jag börjat jobba för att förbereda vår stora MEGALOPPIS som vi ska ha på katthemmet nu på lördag mellan 13-16. Vi har fått många fina saker från många snälla människor. Jag tror det finns nåt till alla som kommer och besöker oss.

De som inte vill köpa saker kan ju köpa varm korv, kaffe, saft och bröd. Dessutom har jag satt ihop ett lotteri med finfina vinster. Den som har riktig tur kommer att vinna på lotteriet också.

Sen kan jag också meddela att vår snälla veterinär, Wilbert Beyer (jag nämner honom om nån vill ha tag på en toppenveterinär) har sagt att han tycker Lycka verkar klara sig bra. Igår fick hon sin första vaccination. Som ni nog vet så vaccinerar man inte en sjuk katt, så bara det jamar sitt tydliga språk om Lyckas hälsotillstånd.

20 kommentarer:

  1. Då är det fullt upp nu inför Loppisen. Hoppas att det kommer MASSOR med folk. Skönt att Lycka mår lite bättre.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att blogghjälpen har satt upp många skyltar som visar vägen till er loppis så ni får in kattiljoner till katthemmet! Du måste lova att skriva hur det går sedan.
    Helt underbara nyheter om Lycka. Hon verkar ju klara sig mot alla odds! Det är så jamarkul med goda nyheter.

    Tass från Jenny, klosterpostulant och säkerhetskatt

    SvaraRadera
  3. Vi väntar med spänning på att få höra mer om Lyckas tillfrisknande. Ett stort lycka till med loppisen också, hoppas du lyckas sälja många saker.

    SvaraRadera
  4. Önskar jag hade kunnat tassa in på er loppis. Hoppas det kommer jättemånga människor som har många pengar med sig!
    Och så blir jag alldeles jamarglad över att Lycka verkar klara sig. *stor gladsvans*

    SvaraRadera
  5. Matte säger att tvåbeningar brukar älska att fynda på loppisar. Hon hoppas att de ska "shoppa loss" riktigt ordentligt, inte minst för den goda kattsakens skull.
    Vi är så glada för Lyckas skull - det här är nog första gången i mitt kattliv jag jamar att det är roligt att en kattkompis har blivit vaccinerad!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  6. Åh va skönt att Lycka repar sig :-D
    Stort tack för er omtanke och stöd nu när Hugo var så dålig. Massa kramar och klappar till er

    SvaraRadera
  7. Så bra att tipsa om en toppenvettis! Nu vet ju alla som bor i Södertälje vem de ska vända sig till, för bättre rekommendation än katthemskissarna själva kan man väl inte få. Det har varit veckor då vi ängsligt inväntat nyheter om Lycka, men att höra att hon blivit vaccinerad var ett stort steg i tillfrisknandet. Vi håller tassarna för att riktigt många kommer på er loppis. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. Hoppas det går bra för er loppis på lördag !
    Tyvärr så bor matte o jag lite långt ifrån Södertelje annars hade vi kommit :)
    Skönt att höra att Lycka repar sig såå bra !

    SvaraRadera
  9. Lycka veckar vara en riktig Kämpe, *tassen upp*
    Hurra för Lycka!
    T.o.m så att vettisen har vaccinerat henne.
    Hoppas det kommer mycket folk på eran loppis nu till helgen.

    Tass tass

    SvaraRadera
  10. Hoppas att ni får massor av besökare till loppisen och att de handlar jättemycket!!
    nosgos, buff, gottisar å sånt
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  11. Dui och Deco, ja nu är det fullt upp må ni tro!

    SvaraRadera
  12. Jenny, jag ska jama till blogghjälpen att sätta upp STORA skyltar så många hittar hit på loppisen.

    SvaraRadera
  13. Sippo, jag har jättemånga saker att sälja, bl a från dig och Klosterkatterna.

    SvaraRadera
  14. Gustav, du skulle verkligen behövas här på loppisen, men nu får vi försöka klara oss själva.

    SvaraRadera
  15. Frasse, jag hoppas hela Södertälje shoppar loss här på lördag. Det ska bli jättekul.

    SvaraRadera
  16. Kattfamiljen, hoppas det hjälper Hugo att så många katter håller tassarna för honom.

    SvaraRadera
  17. Findus, Isak och Rasmus, om bara Wilbert Beyer kunde sluta med det där stickandet skulle jag inte tveka att utnämna honom till världens bästa vettis!

    SvaraRadera
  18. Kjelle Bus, tokigt att så många bor så långt från Södertälje Varför flyttar ni inte närmare?

    SvaraRadera
  19. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, jag hoppas på rena invasionen på lördag. Kommer ni?

    SvaraRadera
  20. Maurice & Kajsa, jag hoppas alla har med sig jätteplånböcker och att de handlar som bara den!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...