måndag 9 maj 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Idag har jag tagit det ganska lugnt. Blogghjälpen tog det lugnt redan igår kväll när hon åkte till nåt som jag tror hette Konservhuset för att höra en farbror spela piano. Så lugnt kan ju inte jag ta det förstås. Undrar hur det skulle gå då på katthemmet?


Jag har ordnat så att Lycka fick träffa vår snälla veterinär idag. Jag vet ännu inte hur det har gått, men hon har ju mot alla odds, piggnat på sig ordentligt och går upp i vikt, så vi börjar nog tro att hon ska klara av det här. Risken är att hon fått skador på inre organ av den långa tiden utan vare sig mat eller vatten, men jag har hållit tassarna hela tiden för att det inte ska vara så.

Hoppas jag får veta nåt i morgon för då ska jag berätta för er då.

18 kommentarer:

  1. Då håller vi tummarna för Lycka. Det där med konservhus verkar lite skumt, tur att Blogghjälpen har dig som har koll på läget. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Konservhus, där ska man väl få tonfisk eller annat smarrigt, och inte lyssna på piano? Tänk ett hus fullt med konserver plus en öppnare. Sedan kunde man ha party!
    Åh, vad jag håller tassarna för Lycka. I vilket fall får hon ju nu en fin period i sitt liv, och får må bra. Äntligen.

    SvaraRadera
  3. Bra att du tar det lugnt ibland så du inte blir helt utkattad. Vad konstigt det låter med ett konservhus. Undrar om de har fullt med kattmat där? Vi håller också alla tassarna för Lycka! Vi väntar med spänning på rapporten imorgon.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Skicka många nosbuffar till Lycka från oss. Hälsa även till blogghjälpen och ge en svanskram!

    SvaraRadera
  5. jamar som övriga missevänner, undrar vad ett konservhus är för ngt, *FNISS*
    Kanske man får massor med mat där?
    Inte spelas det väl piano där?

    Sänder en stor kram till Lycka, att hon ska klara sig bra.

    Tass tass

    SvaraRadera
  6. Konservhuset låter lite likt den där kyrkan som matte brukar stå och sjunga i med en massa andra tvåbeningar. Där finns också en kille som spelar piano och som matte dyrkar nästan lika mycket som sin käre körledare Gabriel.
    Hoppas blogghjälpen fick en härlig MUSikalisk upplevelse!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  7. Vad än man gör i ett Konservhus, så hoppas vi att blogghjälpen fick en trevlig kväll. Vi hoppas så att vettisen hade goda besked till Lycka-kissen. Väntar med spänning på morgondagens nyheter. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. Lyssna på piano på ett konservhus ??!!
    Tycker oxå det låter som ett ställe där det finns massor av tonfisk o makrillsburkar :)
    Håller klor och tassar i kors för att det ska gå vägen för Lycka !

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco, visst är det tur att jag har koll på blogghjälpen, men ibland smiter hon iväg utan att jag vet vart.

    SvaraRadera
  10. Gustav, visst borde det vara så i ett konservhuse, men hon hade inte med sig en endaste burk tillbaka!

    SvaraRadera
  11. Alice, vi bloggkatter måste ju tänka långsiktigt och då måste man ta igen sig ibland.

    SvaraRadera
  12. Jag har levererat gåde nosbuffar till Lycka och svanskram till blogghjälpen. Båda tackar!

    SvaraRadera
  13. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, blogghjälpen sa i alla fall att man spelade piano där!

    SvaraRadera
  14. Gunilla och Frasse, men kan konservhus och kyrka vara samma sak? Nåjam, blogghjälpen var i alla fall nöjd.

    SvaraRadera
  15. Findus, Isak och Rasmus, ni ska snart få mera nyheter om Lycka.

    SvaraRadera
  16. Kjelle Bus, antagligen har blogghjälpen missuppfattat hela grejen, men det är inte mycket att göra åt nu.

    SvaraRadera
  17. Mjau, jag har skickat massor av SpinnHealing till Lycka, hoppas att det fungerar!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  18. Wikki, det fungerar jättebra tror vi.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...