söndag 1 maj 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Nu har jag haft mitt protestmöte. Det gick bra. Blogghjälpen var där, mamma var där och flera andra på katthemmet var där. De tyckte jag gjorde rätt som protesterade.

Tyvärr var det inte många som kom på öppet hus annars. Men jag fick ju i alla fall protestera och det var huvudsaken idag.

Sen till det som jag vet ni undrar över: Hur går det för lilla Lycka? Hon lever och har gått upp 211 gram sedan i torsdags. Det är inte mycket, men vi är glada för varenda gram som går åt rätt håll. Sen fick hon lite diarré och eftersom hon inte är så stadig på benen så ramlade hon mitt i högen. Då fick hon bada. Det tyckte hon inte var så kul, men när hon var färdigbadad och insvept i varm handduk, då var det bra igen. Spinnandet och trampandet satte igång.

Tyvärr kan vi inte ropa hej ännu, men vi fortsätter hålla tassarna för henne.

18 kommentarer:

  1. Vad bra att protestmötet gick bra !
    Synd att det inte kom så många på det Öppna huset.
    Är tyvärr lite långt för mig o matte o komma o hälsa på :(
    Hade varit skojsigt att träffa dig o dom andra missarna :)
    Skönt att höra att det går på rätt håll med Lycka !
    Forstätter hålla tassarna i kors här !

    SvaraRadera
  2. Bra gjort att protestera. Vi kunde ju inte vara med på plats, men vi protesterar här ifrån. *stampar bestämt*
    Skönt att det går åt rätt håll för Lycka, även om det händer små olyckor på vägen.

    SvaraRadera
  3. Vi jamar med i protesterna, bra jobbat Lilja. Nu kommer nog din människa snart tror vi. Vad bra att Lycka har gått upp lite i vikt, alltid något. Vi fortsätter att hålla tassarna här. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Bra att ni fick protestera, här satt vi i fönstret med höjd tass och Gustavs skylt.
    Skönt att Lycka börjar gå upp i vikt. Lilla gumman, inte så lätt att vara dålig i magen och samtidigt så svag. Skönt att hon är hos er som pysslar om henne och ger henne ett bad när hon behöver! Vi skickar över lite exta kurrterapi och spinnhealing till henne.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Bra skylt! Vilket team ni är, du och Gustav. Härligt att Lycka lagt på sig lite. Måtte magen lugna sig också, för hon behöver ju sin näring så väl. Kämpa, Lycka! *uppmuntrande nosbuff* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Så bra att det går åt rätt håll än så länge iaf för lilla Lycka.
    Håller tassar och mattes tummar för att det ska gå jättebra för Lycka.

    Synd att det inte kom så många på *öppet hus* hos er denna gång.

    Vi håller fortfarande tassarna att du oxå, du fina katt, ska få eget hem framöver.

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan.

    SvaraRadera
  7. De bra att du protesterar Lilja !
    Hoppas lilla Lycka överlever *orolig*
    Usch så ledsen och ARG jag blir när någon gör så här mot en oskyldig liten kisse. Har denna människa INGET samvete?

    SvaraRadera
  8. Tummarna hålls för den lilla kisekatten!

    SvaraRadera
  9. Kjelle Bus, jag är nöjd med protestmötet även om det inte kom så många. Bra att du fortsätter hålla tassarna för Lycka.

    SvaraRadera
  10. Sippo, jag känner stödet! Bra att ni hjälper till. Lycka känner nog också stödet trot jag.

    SvaraRadera
  11. Dui och Deco, tror att Lycka behöver många hållna tassar ännu en tid.

    SvaraRadera
  12. Alice, bra att många hjälper till att protestera! Det behövs minsann.

    SvaraRadera
  13. Findus, Isak och Rasmus, kul att ni gillade skylten, fast just den här hade jag faktiskt gjort själv. Fortsätt stödja Lycka, det behöver hon.

    SvaraRadera
  14. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, vi hoppas ni fortsätter hålla tassarna både för Lycka och för mig.

    SvaraRadera
  15. Kattfamiljen, vi undrar också om en sån människa har nåt samvete, eller hjärna eller hjärta.

    SvaraRadera
  16. Karlavagnen, tack, fortsätt hålla tassarna!

    SvaraRadera
  17. En rent genialisk skylt, verkligen tråkigt att så få fick tillfälle att beundra den. Höjer svansen för att ni hela tiden kämpar på, trots motgångar.
    Vi håller alla tassar och tummar för att Lycka ska fortsätta bli bättre!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  18. Gunilla och Frasse, tack för berömmet. Vi kämpar på så mycket vi kan.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...