tisdag 17 maj 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Igår lovade jag ju att jag skulle berätta om nästa grej jag håller på med. Det ska jag snart göra, men först ska jag berätta några andra saker.

Kommer ni ihåg min kompis D, hon som blev svårt sönderskuren av en trasig glasruta och sen blev jätterädd när hon kom till en veterinär som därför ville avliva henne. Men det satte vi stopp för. Hon blev sydd och fick komma till oss på katthemmet. Idag fick hon åka till ett eget hem! Även om jag själv så klart vill ha ett eget hem, så är jag jätteglad för hennes skull.

Sen har blogghjälpen haft lite kontakt med Nikitas matte som berättade att Nikita är en riktig gosekatt som utvecklats jättemycket sen hon fick ett eget hem. Och sen berättade hennes matte att hon ska komma och hjälpa oss på katthemmet snart!

Men nu till det jag håller på med idag. Det ska bli Familjedag på Torekällberget på söndag. Det är LT, Länstidningen som anordnar. Vi ska vara med så klart. För att det hela ska gå i lås så har jag naturligtvis tagit saken i egna tassar och ordnar med allt de ska ha med sig. Jag ska berätta mer om det i morgon.

18 kommentarer:

  1. Så roligt för lilla D! Snart är det din tur det är jag säker på.

    Lycka till på familjedagen. Hoppas det kommer många som är sugen på en söt svart misse :)

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Men det var ju jättegoda nyheter att din kompis D fått en egen människa. Vi önskar henne all lycka! *torkar en glädjetår* Härligt också att läsa om att Nikita och hennes matte trivs så bra ihop. Vad många saker du planerar för. Då blir familjedagen säkert jättelyckad. Helst borde det förstås komma massor med snälla, kattsugna familjer dit. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Skönt att D fick ett eget hem efter allt hemskt hon råkat ut för. Hoppas dessa människor har fler hjärnceller än de hon hade innan. Det låter spännande med familjedag, vi ser fram emot rapporter.

    SvaraRadera
  4. Vad skönt för D. Nu håller vi alla tassar för att det är din tur nästa gång. Vad ni har mycket att göra, hoppas att det kommer massor med människor och ni får in mycket pengar och många som upptäcker att Katthemmet finns. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Åh va underbart att lilla D fått ett eget hem :-)
    Håller tummarna att även du får det snart !
    Va duktig du är som ordnar med allt. Hoppas familjedagen blir bra.

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att att ni fanns och kunde rädda D. Hoppas att hennes nya människor är riktigt snälla mot henne, och det tror jag säkert. Är så glad för hennes skull!
    Och nu är du på gång och ordnar nya saker. Familjedag med tidningar närvarande...hoppas det kommer många och att tidningarna gör människor intresserade av att komma till katthemmet. Bra och snälla människor, alltså!

    SvaraRadera
  7. Så bra att det har gått bra för D.
    Hoppas det kommer mycket folk på Familjedagen.
    Så bra att Nikita verkar trivas his sin matte.
    Du kommer med all säkerhet oxå att få eget hem framöver, så fin som du är, lilla söta katt.

    Tassekram på dig

    SvaraRadera
  8. Änu ett kattliv är räddat, ännu en svårt drabbad katt har blivit lycklig tack vare ert oförtröttliga och kärleksfulla arbete. Ni är bara så bra!
    Familjedagen låter som ett helrätt projekt för er, dit kommer säkert många kattälskande tvåbeningar.
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  9. Varför finns det ingen "smiley"-funktion på denna kommentarssida? Jag vill skicka en gubbe (gumma) som springer runt o jublar o strör blommor!

    Vad fantastiskt att lilla tjejen fått ett nytt hem! Ännu ett bevis på att de som dömer ut "skygga" katter inte vet vad de pratar om! Jippie! Jippie! Jippie! för denna kisse o hennes nya familj!

    Jag håller tummarna för att DINA människor också kommer snart! Men kanske är det meningen att du ska ordna med Familjedagen först, och även skriva lite mer i bloggen? Hur skulle det se ut om vi människor skulle försöka klara allt själva?!

    / Barbro

    SvaraRadera
  10. Nea, jag hoppas också det kommer många som vill ha en snäll kisse på söndag. Om de inte kommer i morgon redan förstås.

    SvaraRadera
  11. Findus, Isak och Rasmus, jag är också jätteglad både för D och för Nikita. Snart blir det nog min tur säger blogghjälpen också.

    SvaraRadera
  12. Sippo, jag tror nästan att de som nu tar hand om D måste ha fler hjärnceller än de som hade henne förut. Jag tror hon får ett toppenhem.

    SvaraRadera
  13. Dui och Deco, kan ni förstå att det finns tvåbeningar som ännu inte vet att det finns katthem? Hur kan man bara missa sånt?

    SvaraRadera
  14. Kattfamiljen, jag tror familjedagen blir bra för jag har örnkoll på allt nu,

    SvaraRadera
  15. Gustav, blogghjälpen brukar säga till mig när jag är lite rädd, att jag inte ska vara det för här är alla snälla mot katter. Är de inte det så åker de ut med näsan före säger hon.

    SvaraRadera
  16. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, blogghjälpen säger också att jag kommer få ett hem. Vi vet inte när, men när det blir ska det vara ett bra hem.

    SvaraRadera
  17. Gunilla och Frasse, vi gör så gott vi kan för så många vi kan. Men det skulle behövas många fler katthem, tyvärr.

    SvaraRadera
  18. Barbro, varken jag eller blogghjälpen har så mycket tid att fixa med vår blogg, så några smileys har vi inte haft tid med. Men huvudsaken är ju att dina och andras kommentarer kommer fram.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...