onsdag 11 maj 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

I morgon är det öppet hus igen. Jag har sagt till blogghjälpen att hon ska kontakta en veckotidning och be dem ta in en katt från Södertälje Katthem varje vecka för att se om det kan hjälpa oss att få ett hem. Blogghjälpen har kontaktat en av de vanligaste veckotidningarna, men inte fått nåt svar ännu. Hoppas det betyder att de håller på att planera för var de ska sätta in annonserna.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Jag håller förstås på med förberedelserna till loppisen. Det är mycket som ska göras. Vi ska handla så jag måste göra inköpslistor, det ska göras i ordning ett lotteri, vi (läs jag) måste ordna så att det finns folk som tar hand om alla besökare o s v.

Nu ska jag i alla fall vila lite så jag är pigg i morgon på öppet hus.

19 kommentarer:

  1. Som du får slita och släpa! Det där med veckotidningskissar var ju en jamarns bra idé! Sov gott!
    nosgos, buff, gottisar å sånt
    M&K

    SvaraRadera
  2. Håller verkligen tassarna för att de på tidningen ska inse vilken jamarbra idé du kommit på! Och så håller jag förstås tassarna också för att det ska komma många snälla människor på öppet hus i morgon! Kanske till och med DINA människor...

    SvaraRadera
  3. Bra idé det där med veckotidningar. Om du var med i en så skulle lösnumren ta slut på en kvart.

    SvaraRadera
  4. Jamar med de andra, bra idé med veckotidningarna. Hoppas att det kommer många till Öppethus imorgon och ännu flera till Loppisen i helgen. Klokt att lägga sig tidigt för det kommer nog att bli arbetssamt. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Bra idé detta med veckotidningarna!

    SvaraRadera
  6. Lycka till på lördag! Imorgon kommer fler saker till loppmarknaden att levereras från mig, beroende på vad min snälla "leverantör" lyckas ta med sig på cykeln. Håller tummarna för många besökare på lördag och fina intäkter till katterna!

    SvaraRadera
  7. Det var verkligen en fin idé du kommit på, med en kisse som presenteras varje vecka. Så bra om tidningen nappar på det. Hoppas nu att riktigt många inser, att huset är öppet (eller vad det heter) imorgon. Likaså att loppisen i helgen blir välbesökt! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. Som du jobbar och sliter !
    Gå inte in i väggen bara ;-)
    Superbra idé med att en veckotidning presenterar en katt i veckan !
    Hoppas dom nappar !!!

    SvaraRadera
  9. Jamarns vad många bra ideer du kommer med hela tiden! Vi håller tassarna för att veckotidningen också tycker det. Loppisen blir säkert en succe när du har varit med och planerat den.
    Matte berättade att när hon var till tandstickisen imorse så såg hon flera lappar uppsatta om loppisen. Det tycker vi är jamarbra att de syns!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  10. Lillie, vi hoppas också att veckotidningen tycker det är en bra idé.

    SvaraRadera
  11. Sippo, tror du verkligen det?

    SvaraRadera
  12. Gustav, jag håller också tassarna för att tidningen ska förstå sitt eget bästa!

    SvaraRadera
  13. Dui och Deco, visst är det viktigt att man är utvilad när man ska jobba hårt.

    SvaraRadera
  14. Chalotte, det är jättesnällt att du ger saker till vår loppis, tack!

    SvaraRadera
  15. Findus, Isak och Rasmus, jag hoppas också det kommer många både idag och på lördag.

    SvaraRadera
  16. Kjelle Bus, nä, jag ska inte gå in i nån vägg. Det verkar inte vara nån bra idé

    SvaraRadera
  17. Alice, när man bor på katthemmet har man ju lite tid över att tänka. Det är därför jag kommer på bra idéer.

    SvaraRadera
  18. Jamarbra idé, vi håller tassar och tummar att de nappar! Vi på Allas har ju vår hund- och kattexpert Ursula Wilby som skriver om de pälskläddas väl och ve varannan vecka. Men nu kom matte på en annan idé som hon skulle vilja maila er om. Vi ska försöka hitta en mailadress, annars får ni gärna skicka ett mail till oss på gunilla.hedenby@allas.aller.se så svarar vi på det!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...