onsdag 24 februari 2010

Katten Madonna berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.

När man bor på ett katthem önskar man jämt att ens alldeles egen människa ska komma och säga att de vill ha just MIG. Så kanske man drömmer lite och tänker hur man ska få det. En fin lägenhet kanske, eller ett hus där man kan få gå ut. Fast det spelar inte så stor roll. Huvudsaken är att människorna tycker om en och tar väl hand om en.

Ibland brukar jag stanna upp och tänka på hur jag har det just nu. Och framför allt hur det kunde ha varit om inte den där tjejen hade fått syn på mig och mina ungar och engagerat sig i att hjälpa oss. Då kanske Ingen av oss hade levt idag. Malle hade helt säkert inte gjort det. Och hade vi levt hade vi säkert inte haft nåt bra liv. Att leva som hemlös katt är inte roligt.

Istället har det blivit så att det bara är jag och en av mina ungar som fortfarande är kvar på katthemmet. Att jag blivit kvar är ju inte så konstigt eftersom det inte är så länge sedan jag blev ”social” som de säger här. Det gick ju inte att klappa mig förut eftersom jag trodde att alla ville mig illa. Idag vet jag mycket bättre.

I morgon berättar jag om nån annan tanke jag har.
Madonna

13 kommentarer:

  1. Madonna lilla, om du inte bodde så himla långt bort (på andra sidan stora vattnet) så skulle du kunna få komma som sällskap till Sisko. Hon kunde lära dig att kos är det bästa som finns och en katts första uppgift är att skymma så mycket som möjligt av boken/ skärmen /tidningen. Jag tycker du är så söt med din roliga teckning och jag skulle vara så snäll, så snäll med dig, sådär som människor faktiskt kan vara :´-( Jag hoppas du får nån trevlig människoslav snart!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du förstår att inte alla människor är dumma. Ännu mer skönt att du har tak ovanför huvudet och mår bättre.

    SvaraRadera
  3. Din människa kommer snart, det är vi säkra på!Fortsätt att öva på att vara "social" så ska du se att det blir bra. Ge inte upp! Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Att en människa kommer att vilja ha just dig tror vi absolut kommer att hända. Det svåra är att veta när? Att vänta. Vi hoppas att du under tiden får riktigt mycket gos på katthemmet. Det förtjänar du! (Fast vi förstår att det är många gossugna kissar på ett katthem.) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Hör du, Koko, vi har ju pratats vid en del via min hemsida - skulle vara kul att träffa dig. Bor du inom räckhåll från en s.k. finlandsbåt? I så fall erbjuder jag mig generöst som frivillig att ta Madonna med mig över stora vattnet till dig! Älskar att åka båt... och Madonna skulle vara i de bästa händer... *ler stort*

    SvaraRadera
  6. Hej Koko. Vad synd att du bor på andra sidan vattnet. Kan du inte flytta till den här sidan vattnet med Sisko istället? Madonna

    SvaraRadera
  7. Hej Sippo. Ja, numera förstår jag att det finns många snälla människor. Jag träffar dem dagligen här. Madonna

    SvaraRadera
  8. Hej Dui och Deco. Blogghjälpen säger också att vi inte ska ge upp. Förr eller senare kommer min människa. Kanske på öppet hus idag? Madonna

    SvaraRadera
  9. Hej Findus, Isak och Rasmus. Det är bra att ni fortsätter uppmuntra mig. Jag tror också att min människa kommer rätt som det är. Fram till dess får jag nöja mig med det gos jag får här. Madonna

    SvaraRadera
  10. Hej Carina. Vilken lösning det skulle vara. Att få åka båt till sitt nya hem. Men, det kanske inte är möjligt? Madonna

    SvaraRadera
  11. Ja Carina&Madonna, jag kan ju inte påstå att jag inte skulle vara frestad:-) Men jag tänker mig att själva resan vore enormt stressande:-( Det tar nämligen typ 17 timmar med båten, plus resor till&från den, och det tror jag att skulle vara för stor påfrestning för en liten katt, som inte är van att resa och trygg med människor. (Mina föräldrar ha en gammal katt som lugnt reser både bil&båt, men han är ett undantag!) Jag tror att det vore bättre för Madonna att hitta ett hem på närmare håll, och jag ska gå till vårt lokala hittehus och prata med dem om Madonna kanske har nån olyckssyster där (vilket hon tyvärr säkert har). Men mitt hjärta blöder verkligen när jag läser om dina äventyr!

    SvaraRadera
  12. Hej igen Koko. Du har nog rätt, det vore nog lite jobbigt att resa så länge för mig. Särskilt som jag ju inte känner de som skulle resa med mig. Fast det är synd, för jag skulle gärna bo hos dig. Hoppas du tar hand om nån annan hemlös katt istället och att jag får ett annat hem. Stort tack också till Carina som erbjöd sig att resa med mig.

    SvaraRadera
  13. Söta vackra Madonna jag hoppas verkligen du finner dina människor snart.

    Kraaaam/Em

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...