fredag 22 juni 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Idag hinner jag inte skriva så mycket för jag måste hjälpa blogghjälpen att plocka blommor.  Jag har läst att tvåbeningar ska ha det under huvudkudden i natt, för då ska de drömma om sin tillkommande. Fast blogghjälpen har ju redan en gubbe.

Förstår inte riktigt det här, men jag ska plocka ändå.

Hoppas ni har en bra midsommar allihop. Hoppas också att det här är den sista midsommaren jag tillbringar på katthemmet. Nästa år vill jag bo i ett eget hem.

14 kommentarer:

  1. Klart att detta blir din sista midsommar på katthemmet. Snart kommer nog din egen 2bening och hämtar dig :)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, vi får se. Huvudsaken är ju trots allt att jag får bo här tills mina människor kommer.

      Radera
  2. Jag har hört att vi katter ska lägga sju råttsvansar under kattlådan, eller hur det nu var. Då drömmer vi visst om vår nästkommande. Men jag har ju redan Tindra, så jag behöver inga råttsvansar.
    Glad Midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, är det så det är? Ska försöka få blogghjälpen att hitta såna så kanske jag kan drömma om mina blivande människor!

      Radera
  3. Trevlig Missommar! Plocka många blommor så kanske du drömmer om din egna familj som säkert snart kommer att hitta dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, det är precis det jag hoppas på!

      Radera
  4. Glad Jamarns MidSommar, alla kattvänner!
    MysKurr Nova & TassKram Wikki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wikki, glad jamarns midsommar till er också, alla andra kattvänner.

      Radera
  5. Snällt av dig att hjälpa blogghjälpen med blomstren. Vi både tror och hoppas att dina människor snart kommer till katthemmet, så att du nästa år firar missommar hemma hos dig. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, tänk om det blir så att jag får fira nästa midsommar i ett alldeles eget hem! Hoppas!

      Radera
  6. Vi tror också att du har ett alldeles eget hem att fira MISSommar i nästa år! Här har vi alldeles fullt upp med att ta tass om Wilma som är sjuk och har varit hos vettisen i omgångar. Hon har problem med magen och har fått flera olika medukaniner som matte tvingar i henne så hon är allmänt sur. Men nu har hon ialla fall börjat äta igen efter flera dagars matvägran och fast hon fortfarande är dålig i magen har matte god förhoppning om bättring och Wilma är pigg och glad så länge matte inte kommer smygande med piller...
    Jamarns så snällt av dig att hjälpa till med blommorna, men vi vet ju att du är en snäll misse.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, tror du verkligen det? Det var tråkigt att höra om Wilma. Vet du - blogghjälpen såg er matte utanför vettisen häromkvällen. Blogghjälpen var där för att hämta en av våra katter på katthemmet som inte alls mådde bra. Precis när hon hade tänkt gå ut till er matte blev hon inropad till vettisen, så hon hann inte hälsa på henne. (Men jag kan skvallra en sak - er matte sög på en stinkpinne! Jodå, det såg vi!). Hoppas i alla fall Wilma snart blir bra! Vi håller tassarna för henne.

      Radera
  7. Jamars vi håller tassar och mattes tummar, att du Ninja får eget hem snart och att du inte behöver stanna där så länge till, utan att du får eget hem innan nästa midsommar.


    Tasskramar till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. M,C, T, S, det var snällt av er. Jag hoppas också jag snart får ett eget hem.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...