torsdag 7 juni 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Efter gårdagens fest hos Skorpan, där vi även firade Gustavs födelsedag, var det knappa jag orkade stå på tassarna idag.

Som tur var hann vi hem allihop precis innan första människorna kom till katthemmet. Det gällde att se pigg och fräsch ut, trots att allt man ville göra var att sooooova.

Men festen var värd alla uppoffringar. Man märker att man inte ska ha förutfattade meningar om andra. Tänk att en klosterkatt som Sixten kan vara en sån festprisse! Han satt ju inte ner en enda dans. Och Findus hos Stationskatterna - han försökte lura mig genom att säga att det var han som var Gustav och att han skulle firas. Fast jag genomskådade honom när han började flacka med blicken.  Sen undrar jag om inte Tindra blev lite förtjust i både Max och Måns? Tyckte hon dansade lite väl mycket med dem. Och Lillies lilla Kajsa - tänk vilken fart hon fick på Kjelle Bus.

Ja, det blev många fina minnen. Huvudnumret stod ju Gustav för när han släckte ner hela rummet och bar in alla färska krabbor på ett fat med ljus på. Vilken effekt.

Tack allihop för en jamarkul kväll. Nu ska jag sova!

12 kommentarer:

  1. Vad kul att du uppskattade krabb-numret! Hade funderat en hel del på det. Fíndus, han gillar att skämta, den filuren! Jajamen, det kastades nog blickar både här och där. Men det ska det väl göras på fester?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, krabbnumret var liksom klon på hela partyt. Och nog kastades det blickar! Jag såg nog många som tittade på dig också! (Bland annat jag själv *rodnar*).

      Radera
  2. Mjau, visst var det den bästa festen vi ngn sin varit på, mjau
    Det var ju fullt ös hela tiden, mjau
    Alla var så jamars glada och trevliga.
    Kul att så många katter kunde komma iaf.
    Gustavs krabb-nummer var så perfekt som det ngn sin kunde bli, *Fniss*
    Det får vi göra om nästa år igen.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, det var en jamarkul fest. Det blir det alltid när vi katter träffas!

      Radera
  3. Visst är det underbart kul med fest! Vilket gäng vi är! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, visst var det jamakul! Vi är ett supergäng.

      Radera
  4. Visst var det en härlig fest, kul att träffa er alla igen :)

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, kul att träffa er också igen!

      Radera
  5. Mjau, det var en fest som hette duga. Tänk att Findus försökte lura dig. *hehe*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja, Findus är nog en riktig luris!

      Radera
  6. Fnissar, det hände en hel del där. :) Så kuligt det var. Du var ju också så duktig på att dansa Ninja.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nea, jag dansade så jag fortfarande har ont i tassarna. Men det var det värt!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...