måndag 4 juni 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Nu har jag visat blogghjälpen artikeln som Kattfamiljen gjorde oss uppmärksamma på, den där han säger att det inte finns några sommarkatter.

Visserligen har nog antalet sommarkatter sjunkit marginellt, men i den här artikeln framstår det ju som om problemet inte alls existerar. Tyvärr är det så att det inte bara är på sommaren som katter överges. Det sker året runt.

Att då en offentlig person går ut och säger så här tycker jag är lågt. Jag om nån vet ju att det vimlar av hemlösa katter. Om de sen övergivits på sommaren eller på andra årstider är ju av mindre intresse tycker jag.

Det är vad jag funderat på idag.

12 kommentarer:

  1. Du funderar klokt du Ninja!!
    nosgos å filosofiska gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maurice & Kajsa, tycker ni verkligen det? Vad glad jag blir.

      Radera
  2. Ja du Ninja , fyjam så korkat uttalande av den där karlen !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, det är helkorkat. Så skulle aldrig en katt jama!

      Radera
  3. Han är en riktig dummis. Bry dig inte om honom. *buffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, nä, jag ska inte bry mig om honom ett endaste dugg!

      Radera
  4. En del människor är dummare än andra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja, så är det nog. Stackars dom.

      Radera
  5. Det är riktigt dåligt tycker vi. Hoppas att det kan bli en vettig debatt åtminstone och att han får ordentligt svar på tal.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja fast man vet inte om såna människor verkligen tar in motargument?

      Radera
  6. Vi jamar oxå att det självklart var ett jamars dumt svar, klart det finns hemlösa katter överallt och på alla ställen.
    Hoppas han får svar på tal framöver

    Tass på din Ninja
    du har så kloka saker att jama om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, det finns så många tvåbeningar som har knäppa uppfattningar om oss katter. Fy för dem!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...