lördag 4 juni 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.
 
Äntligen får ni se hur godaste godiset ser ut och vad det heter. Det heter Crunch och asken ser nästan likadan ut som till dentisarna, men den är dubbelt så djup, vilket betyder dubbelt så mycket godis.

Vi fick smaka alla tre i vår bur i morse. Blogghjälpen har sagt att eftersom jag tycker det här är så jättegott så ska hon bara ge det godiset i min bur. Annars tycker hon det är väldigt viktigt att vara rättvis. Får en bur godis i ett rum, så ska alla få i alla andra burar också. Fast de andra katterna märker ju inte om vi får Crunch och de dentisar. De tycker ju det är jättegodis.

Nu ska blogghjälpen åka till det där konservhuset igen. Ni minns kanske att hon var där för en tid sedan. Ikväll ska hennes favvomusiker alla kategorier spela. Det är en pianist med ett väldigt bra namn: Evgeny Kissin. I morgon är det öppet hus och då hörs vi igen. Hoppas jag får mera Crunch då.

16 kommentarer:

  1. Vi funderar nu på att skicka iväg Den Rymningsbenägna till tyskt land och hämta hem billiga dentisar och sådana där crunch. Och leverkorv (fast inte på tub utan korv i korv).

    SvaraRadera
  2. Varför finns inte detta godis här??? Dentisar och Tamptations finns ju från samma tillverkare! Matte tänker kika på deras sida och fråga!

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  3. Nu har matte skrivit hit:
    http://www.whiskas.co.uk/our-products-snacks-and-treats
    och frågat, varför godiset inte finns i Sverige. Hoppas att hon får svar!

    Mjauis / Smulan & Amanda

    SvaraRadera
  4. Mmmm, det ser verkligen smaskens ut. För att inte nämna den kloka designen med extra djup botten. Hoppas blogghjälpen får det kul på konservhuset.

    SvaraRadera
  5. Vilken lyxgodis :-)
    Åh jag måste ta mig tid att komma på öppet hus någon gång och hälsa på dig Lilja och träffa blogghjälpen vore kul också :-)

    SvaraRadera
  6. Ska hålla utkik efter det. Men det är egentligen inte godis som i treats, utan för att sprida över blötmat så att den blir lite knaprig. Jaja, vad hittar de inte på...

    SvaraRadera
  7. Dentisar Cruch. Det lät jättegott ju!

    Hoppas blogghjälpen hade kul på konserten. Han är duktig den killen. :)

    Nosgos

    SvaraRadera
  8. Djupa godisburkar är en jättebra uppfinning! Hoppas att burken räcker riktigt länge. Det där konservhuset låter spännande tycker vi. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. Lillies lya, jag tror det är ett klokt beslut. Jama om för mig hur det går.

    SvaraRadera
  10. Hjulia Huller om Buller, jättebra att ni skrev till Whiskas. Hopaps ni får svar och att ni får en jättekartong som tack för hjälpen!

    SvaraRadera
  11. Sippo, visst är det bra med större burkar. Jag tycker den borde vara minst en meter djup. Och blogghjälpen var supernöjd med kvällen i konservhuset (fast hon hade inte med sig några konserver tillbaka den här gången heller).

    SvaraRadera
  12. Kattfmiljen, det vore jamarkul om du kom. Säg gärna till lite i förväg så ska jag säga till blogghjälpen att var på plats också.

    SvaraRadera
  13. Karlavagnen. jag tycker det bara smakar godis. MEnar du att Crunch ska strös över blötmat?

    SvaraRadera
  14. Nea, blogghjälpen var i 7:e himlen när hon kom hem. Hon är så tokig så hon har åkt både till London och Bryssel för att höra honom. När jag kan jama för henne gratis här på katthemmet!

    SvaraRadera
  15. Findus, Isak och Rasmus, jag hoppas också burken räcker länge, men jag befarar att det inte blir så. Blogghjälpen säger att ALLA skulle få möjlighet att njuta av en sån gudomlig musiker. Fast hon tycker jag jamar fint också!

    SvaraRadera
  16. Frågar mig också varför detta utomordentliga godis inte finns tillgängligt i våra butiker. Men nu när Smulan och Amanda så rådigt har ingripit kanske även vi som inte reser så mycket kan hoppas på att få lägga tassarna på det.
    Hoppas blogghjälpen njöt varje sekund på Konservhuset!
    Tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...