lördag 25 juni 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Som jag berättade igår hade jag ju en hel del saker att fundera över. Jag sa att jag kanske skulle berätta vad jag kommit fram till. Det verkar som om flera tyckte det verkade intressant, så nu ska jag berätta om en av de saker jag funderade på.

Då tänkte jag så här. Igår var det ju missomarafton. Det hörs ju på namnet vad det hela handlar om egentligen, men många tvåbeningar förstår inte det. Jag tycker att ALLA tvåbeningar i hela världen, som skulle kunna ta hand om en katt och ge den ett bra hem men som inte gör det, de skulle inte få fira missommar!

Istället skulle de få sitta i en skolbänk och plugga kattkunskap tills de kunde och förstod allt om katter. Om de inte lärde sig det över missommar skulle de få ta sin semester i anspråk till att plugga kattkunskap.

När de sen var fullärda och naturligtvis insett att de gärna skulle vilja ta hand om en eller flera katter, ja då skulle katter på till exempel Södertälje Katthem, eller nåt annat katthem, kalla de här tvåbeningarna till förhör och om de fick godkänt skulle den eller de av oss som ville flytta hem till den här tvåbeningen.

Så skulle jag vilja att det gick till!

18 kommentarer:

  1. Det var en jättebra plan tycker jag. Speciellt att tvinga tvåbeningar till skolbänken för att plugga om katter. Det är ju som bekant många som behöver det.

    SvaraRadera
  2. Åh vilken bra ide! *klappar tassarna* Tänk om alla tvåbeningar vore lika kloka som du, fast det är klart, man måste nog vara katt för att bli så klok....
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Håller med Sippo och Alice.
    Vilken jamars bra idé, du kom med Lilja, Klappar tassar!

    Tass tass

    SvaraRadera
  4. Så klart! Så självklart att det är så det borde vara!! Kanske skulle man kunna tänka sig att "gos-träning med liten rädd katt" kunde ingå i de praktiklektioner som naturligtvis är en del av undervisningen...
    Du är så klok Lilja!! Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Så klokt! Strålande! Du är jättesöt på bilden.Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Auktionen till förmån för ditt katthem, Lilja, avslutas om en liten stund. Håll tassarna för att det trillar in några slantar! NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  7. Bra jamat!
    Vilken dröm, om det inte vore för...
    ... att vi (kanske är lite negativa) inte tror att det finns en jam i *** att göra en 2bening FULLlärd.
    Men om hälften fastnar vore det gott nog.
    Nosbuff från oss.

    SvaraRadera
  8. Jamarns god idé du kommit på där Lilja !

    SvaraRadera
  9. Tassen upp för den idén! Många, många tvåbeningar skulle nog behöva kattkunskap, tror vi. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  10. Sippo, det borde ju vara ett ämne i skolorna tycker man.

    SvaraRadera
  11. Alice, ja, det hjälper nog i alla fall om man är katt.

    SvaraRadera
  12. M, C, T, S, vad kul att ni också gillar idén!

    SvaraRadera
  13. Sambo och Roxy, ja det var en bra idé. Klart man måste ha praktiska övningar också.

    SvaraRadera
  14. Dui och Deco, tycker ni att jag är söt på bilden? *rodnar*

    SvaraRadera
  15. Wikki, du är så snäll och så uppfinningsrik. Du borde få Nobelpris!

    SvaraRadera
  16. Max och Måns, nej jag räknar så klart inte med att nån tvåbening kan bli fullärd. Så orealistisk är jag inte. Men som sagt, kan de lära sig hälften är det gott nog.

    SvaraRadera
  17. Kjelle Bus, tycker du det? Visst finns det många som borde gå en sån kurs?

    SvaraRadera
  18. Findus, Isak och Rasmus, visst finns det många som skulle behöva gå på kursen. Det skulle nog bli kö till undervisningen.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...