måndag 20 juni 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Idag ska ni får se hur går till när jag undersöker godis.

Först luktar jag försiktigt på förpackningen. Det ser ni på bild 1. I det här fallet luktade det jamargott.




Sen sätter jag mig och funderar ett tag. Hur ska jag kunna öppna burken och smaka? Det ser ni på bild 2.








Därefter vidtar själva öppnandet. Då lägger man burken på ett stadigt underlag och så petar man med hela tassen. Det ser ni på bild 3.









Sen kommer det fina i kråksången. Man bjuder in en kompis, i detta fall lilla Katja, att provsmaka, innan man själv äter av godiset! Det ser ni på bild 4.

Sen är det bara att smocka i sig så mycket det går innan blogghjälpen hinner ingripa och ta bort godiset.

Det här godiset heter Gesundes Fell. Jag tror det betyder ungefär ”fin päls”. Det är från Whiskas, och jag hoppas de tar in det här också, liksom Crunch som jag testade när blogghjälpen kom hem från sin tyska resa.

21 kommentarer:

  1. *antecknar ivrigt* Det var så längesedan jag öppnade en godisask själv, att jag glömt bort det. Tur att du visade hur man gör, för framtida bruk. Riktigt snällt av dig också att dela med dig.
    Tass.

    SvaraRadera
  2. Åh vilken bra instruktion! Den skall jag spara! Jättesnällt av dig att bjuda din kompis också. Vad spännande med allt nytt godis du får smaka, blogghjälpen är inte så dum ändå ibland... *blink*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Fina instruktioner! Gulligt att bjuda kompisen på godis också!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Ahhh, det SÅ man öppnar gottisburkarna!!! Nu skall vi leta reda på gottisburkar och öva! Tack!
    nosgos å gottisar, nosbuff å råttisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  5. Jag har aldrig fått öppna en godisask själv, så din instruktion ska jag minsann sätta under näsan på matte. Fast jag vet inte, kanske utesluter jag det där om att bjuda in någon annan att först provsmaka...Du är verkligen snäll!

    SvaraRadera
  6. Vilka bra tips! Att öppna godisburkar är ju sådant som varje katt borde kunna. Kanske kräver det lite övning, men belöningen när man lyckas gör att man inte ger upp. Snällt att dela med dig av godiset! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Vilka bra instruktioner med bilder också :-)
    Kanske något att skriva ut och sätta upp på väggen ;-)

    SvaraRadera
  8. Jam instämmer med föregående jamare = TACKAR så MYCKET för tipset om hur man går till väga för att komma åt gottiset :)

    SvaraRadera
  9. Tack snälla för beskrivningen, SOM vi har undrat hur det går till!! OM du har tips på hur man bryter sig in i skafferiet också är vi dig EVIGT tacksamma. Nospussar

    SvaraRadera
  10. Hej igen Lilja,

    Ser att dina instruktioner är väldigt uppskattade av alla katter. Tänkte om vi får länka till inlägget från webbshopens kattgodis del så att ingen kisse missar hur man egentligen kommer åt godiset som matte/husse hjälper till att beställa ;-)

    SvaraRadera
  11. Sippo, jag hoppas att det här hjälper många katter. Det är ju väldigt viktigt att kunna sånt här.

    SvaraRadera
  12. Alice, jag ser det som min plikt att dela med mig av viktiga kunskaper.

    SvaraRadera
  13. Hjulia Huller om Buller, jag tycker man ska vara generös mot sina kompisar.

    SvaraRadera
  14. lillies lya, hoppas ni hittar många godisburkar och att ni lyckas öppna dem!

    SvaraRadera
  15. Gustav, det beror ju alldeles på vilka kompisar man har om man ska bjuda in dem Tror jag skulle varit tveksam till Piff och Puff till exempel.

    SvaraRadera
  16. Findus, Isak och Rasmus, det hör ju till den kattliga grundutbildningen egentligen. Ändå är det många som inte fått lära sig hur man gör.

    SvaraRadera
  17. Kattfamiljen, tror det är en bra idé att sätt upp bilderna på väggen. Åtminstone i början innan man fått riktig kläm på hur det går till.

    SvaraRadera
  18. Kjelle Bus, jag bjuder så gärna på de här kunskaperna.

    SvaraRadera
  19. Sambo och Roxy, skafferier är svårare. Det har jag inte lärt mig ännu eftersom jag inte har nåt skafferi här. Men när jag fått ett eget hem ska jag återkomma med det.

    SvaraRadera
  20. Kattfaamiljen, ni får gärna länka till inlägget. Ju fler som lär sig hur man gör, desto bättre.

    SvaraRadera
  21. Åh , hur jag/vi undrat över dessa burkar - husfolket vårat är alldeles för snåla med godiset *Mjauuuu*

    Linus & Ozzy på Gotland -Fd katthemskatter !

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...