onsdag 22 juni 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Efter att mamma flyttade igår har jag tagit det lugnt. Det är lite tomt i buren, men jag har ju en heltokig kompis som far runt som en liten tok, så långsamt blir det inte.

I morgon ska blogghjälpen och jag jama taktik. Hon har sagt att vi måste börja jobba hårdare på att jag ska vara en kavat liten tjej. Jag är ju jättekavat när blogghjälpen och de andra som jag känner kommer in till mig, men kommer det nån jag inte känner – nä, då vågar jag inte vara lika framme.

Fast blogghjälpen säger att det finns så mycket fint i och med mig. Det gäller bara att plocka fram det. Jag tycker det känns jättebra att vi ska fortsätta jobba på att jag får ett hem. Vi katter ger oss inte så lätt!

16 kommentarer:

  1. Det kommer att fixa sig för dig också! Och vi tror att när rätt människa kommer, så vågar du adoptera henne/honom.
    nosgos å allt det där med gottisar å sånt
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Det måste finnas någon människa som vill bo med en katt som är litet blyg i början. Att sedan vinna kattens förtroende är stort! Rätt som det är måste den människan stå i din dörr!

    SvaraRadera
  3. Lilja, kika här: http://metrobloggen.se/wikipedia/mini-auktion-nr-2/

    SvaraRadera
  4. Bra att ni har lagt upp lite ny taktik. Klart att din människa kommer snart och skönt att du har en kompis i buren så det inte är riktigt så tomt efter mamma.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Jag tror att när rätt människa kommer så kommer du veta det och då även våga dig fram och visa det. Du är verkligen värd rätt människa som kan se vilken otroligt fin misse du är! Vad spelar det för roll om du är lite blyg eller inte, det finns många tvåbeningar som också är blyga. Jag skall säga åt matte att hon går in till dig och gosar lite imorgon när hon skall till er och hälsa på brorsorna.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Du ska se att det snart kommer en människa som ser DIG !!!

    SvaraRadera
  7. När den RÄTTA 2beningen kommer vet du det.
    Det lönar sig att vara lite kräsen.
    Men du måste ge dem en chans. ;-)
    nosbuff

    SvaraRadera
  8. Det finns människor som faktiskt riktar in sig på blyga djursom dig. Min husse till exempel. Han känner hur ensamma dessa djur känner sig och vill därför ta hem och trösta. Så en dag, då kommer en sån människa till dig och då kommer allt bli bra.

    SvaraRadera
  9. lillies lya, sådär säger blogghjälpen också. Hoppas det stämmer.

    SvaraRadera
  10. Gustav, minsann tror jag inte du har rätt. Jag ska titta i dörren varenda dag och när jag känner igen MIN människa, då...

    SvaraRadera
  11. Men Wikki, du är väl för gullig. Ska säga till blogghjälpen att hon vaknar till och tassar in en slant.

    SvaraRadera
  12. Dui och Deco, det känns bra med lite ny taktik. Och yrvädret far runt som en toker hela dagarna.

    SvaraRadera
  13. Alice, matte var här och gosade med mig. Sen gick hon in till era småsyskon också förstås. Blogghjälpen tycker det är jamarkul när hon kommer.

    SvaraRadera
  14. Kjelle Bus, jag tror också att min människa kommer förr eller senare. Hoppas förr.

    SvaraRadera
  15. Max och Måns, jag kanske ska vara lite generösare med chanser? Åtminstone tycker blogghjälpen det.

    SvaraRadera
  16. Sippo, jag vet att din husse är en toppenhusse. Han har tagit hand om en skyggis från oss!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...